جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

ارتقا cpu لپ تاپ ایسوس

سیستم های رایانه ای همواره در حال پیشرفت و ارائه ی قابلیت های مدرن تر هستند. کاربران لپ تاپ ها و کامپیوترهای گوناگون، غالباً پس از قدیمی شدن سیستم مورد استفاده ی خود، تمایل به ارتقا آن ها می یابند.  ارتقا cpu لپ تاپ می‌‌تواند یکی از گزینه‌های پیش‌رو برای کاربرانی باشد که خواهان افزایش چشم گیر کارایی لپ تاپ خود هستند. این امر ضمن بهبود و ارتقا عملکرد لپ تاپ، صرفه‌جویی چشم گیری در بخش هزینه های مرتبط با خرید لپ تاپی جدید خواهد داشت. لپ تاپ های ایسوس نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. 

اما آیا همواره می توان cpu سیستم رایانه ای لپ تاپ را تعویض کرد؟ 

پاسخ این سوال منفی است. از آنجا که در طی سال‌های اخیر، ساختار فیزیکی لپ تاپ ها به سوی ظرافت و فشردگی دو چندان حرکت کرده است، جابه جایی و تعویض cpu لپ تاپ در برخی مواقع غیر قابل اجراست. البته در این میان باید و نبایدهایی وجود دارد که امکان ارتقا cpu را به طور دقیق مشخص می سازد. کارشناسان ما در نمایندگی لپ تاپ ایسوس می توانند طی تحلیل های تخصصی امکان ارتقا این بخش از لپ تاپ را در هر سیستمی تعیین نمایند.

ارتقا CPU لپ تاپ

تشخیص امکان ارتقا cpu لپ تاپ ایسوس

ارتقا پردازشگر لپ تاپ همچون سایر سرویس‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرتبط با این دستگاه، بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد. برای مثال در یک گروه مشخص از لپ تاپ ها نمی‌توان تمام مدل‌های موجود در بازار را برای تغییر پردازنده استفاده کرد و عملاً گزینه‌های محدودی وجود دارد. 

همان طور که اشاره شد تصور اینکه می توان تمامی بخش های اصلی لپ تاپ از جمله کارت گرافیک و CPU  را ارتقا داد، کاملا اشتباه است. گاهی امکان دارد کاربر دارای لپ تاپی معمولی با سیستم داخلی نسبتا متوسطی باشد که در طی سال های گذشته از آن برای انجام کارهای ساده ای چون گشت و گذار در اینترنت بهره گرفته باشد. 

این موضوع که می توان چنین لپ تاپی را با ارتقا قطعات سخت افزاری به سیستمی پیشرفته تبدیل کرد، امکان پذیر نیست. به طور کلی تشخیص امکان ارتقا cpu لپ تاپ ایسوس  نیازمند بررسی های ویژه دارد. ارتقا cpu حتی در برخی از کامپیوترهای رومیزی نیز امکان پذیر نیست. اگر حیطه ی کاری شما تغییر یافته و از این پس نیازمند سیستم رایانه ای قدرتمندتری می باشید؛ راهی جز تهیه ی دستگاهی جدید نخواهید داشت.

شرایط ارتقا cpu لپ تاپ ایسوس

به طور کلی ارتقا cpu لپ تاپ ایسوس ریسک بزرگی جهت استفاده ی مجدد از لپ تاپ است. در این میان شرایطی  وجود دارد که پیش از اقدام به تعویض cpu لپ تاپ می‌بایست مدنظر قرار گرفته شود، این پارامترهای تعیین کننده عبارتند از:

نوع مادربرد لپ تاپ:

امکان یا عدم امکان ارتقاء cpu تا حد زیادی بستگی به مادر برد لپ تاپ و سایر اجزای آن دارد.

مادربرد لپ تاپ
حداکثر سرعت پشتیبانی شده توسط مادربرد:

پیش از اقدام به ارتقا پردازشگر لپ تاپ می‌بایست حداکثر سرعت پشتیبانی شده توسط مادر برد لپ تاپ بررسی گردد.

قدرت فن لپ تاپ:

ارتقا cpu و افزایش قدرت آن، منجر به تولید حرارت بیشتر توسط این قطعه می شود. بنابراین این مسئله باید بررسی گردد که آیا هیت سینک یا فن لپ تاپ می‌تواند پابه‌پای سی پی یو جدید لپ تاپ عمل کند یا خیر.

همخوانی cpu جدید با cpu قبلی:

در ارتقا cpu باید به این موضوع توجه کرد که سی پی یو جدید باید با سی پی یو قدیمی همخوانی داشته باشد. برای مثال سی پی یو اینتل (Intel) با سی پی یو (AMD) همخوانی ندارد.

ارتقا بخش های دیگر لپ تاپ به جای ارتقا cpu لپ تاپ

به جرات می توان گفت cpu یکی از قسمت‌های تعویض نشدنی در فرآیند ارتقا لپ تاپ است. جالب است بدانید اکثریت شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ تمام سعی خود را کرده‌اند که این قطعه از لپ تاپ را در غیرقابل دسترس‌ترین بخش سیستم قرار دهند. 

از طرفی ارتقا cpu لپ تاپ ایسوس ، نمی‌تواند  به طور کامل ضامن سرعت و کیفیت عملکرد دستگاه باشد. زیرا یک پردازنده به تنهایی، قادر به جابه جایی سطح کیفی عملکرد لپ تاپ نخواهد بود. ارتقا  این قطعه زمانی تأثیرگذار است که همخوانی مناسبی با سایر قطعات لپ تاپ داشته و طی فرآیند تعویض مادربرد لپ تاپ ایسوس دچار آسیب نشود. 

کارشناسان ما در نمایندگی لپ تاپ ایسوس پیشنهاد می نمایند به جای ارتقا cpu لپ تاپ، دیگر قابلیت های سیستم را ارتقا دهید. حتی کند‌ترین پردازنده‌ها نیز این توانایی را دارند که در کنار قطعاتی با توان مناسب، عملکرد قابل قبولی را ارائه دهند. برای نمونه اگر کاربر بتواند به جای هارد دیسک‌های معمولی، از SSD استفاده کند، افزایش چشم گیری را در سرعت پردازش داده‌های سیستم نظاره خواهد کرد.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

برند ایسوس در طراحی و تولید لپ تاپ های باکیفیت و کاربردی تبحر دارد. این کیفیت ساخت بالا مصون از خرابی نبوده و ممکن است دچار اختلالات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی چون آب خوردگی و یا حمله ی ویروس بدافزارهای گوناگون گردد. نمایندگی مجاز لپ تاپ ایسوس مجموعه ای فوق تخصصی است که در راستای ارائه ی خدمات تعمیراتی انواع لپ تاپ های قدیم و جدید برند ایسوس به فعالیت می پردازد. خاطرنشان می نماییم که کلیه ی امور مرتبط با تعمیرات لپ تاپ ایسوس زیر نظر کارشناسانه ی تکنسین های ماهر شکل گرفته و براساس پارامترهای اصولی و استاندارد عرضه می شوند.

سوالات متداول کاربران

آیا می تونم پردازنده لپ تاپ خود را از i5 به i7 ارتقا دهم؟

در حال حاضر بدلیل آنبرد بودن سی پی یو امکان ارتقا وجود ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

آیا میتونم سی پی یو لپ تاپ ایسوس را آپدیت کنم؟

شما نمی توانید پردازنده را در لپ تاپ ارتقا دهید. پردازنده با استفاده از تکنیک BGA (Ball Grid Array) مستقیماً روی مادربرد لحیم می شود. لحیم های کوچک در قسمت پشتی پردازنده قرار می گیرند و به مادربرد ثابت می شوند.

4.1/5 (11 امتیاز)
اشتراک گذاری

211 پاسخ

    1. درود بر شما دوست عزیز
      در تمامی برند و مدلهای لپ تاپ تنها هارد و رم دستگاه قابل ارتقا می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید.

  1. سلام من لپتاپ TUF 15 GAMING FX506LHB HN323 دارم میخواستم ببینم که رم و حافظه رو چقدر میتونم ارتقا بدم و اینکه چه مدل رمی و حافظه ای رو استفاده میتونم بکنم

  2. سلام وقت به خیر
    من لپ تاپ
    Notebook Pc R521J160 core i5
    intel model 9461NGW
    دارم و قصد دارم برای ارتقای سیستمم اقدام کنم
    آیا امکان تغییر رم،کار گرافیک،SSD و CPU هست یا خیر؟

    1. درود بر شما دوست عزیز
      کانفیگ لپ تاپ شما باید توسط تکنسین متخصص بررسی شود.
      جهت دریافت مشاوره از کارشناسان ما می توانید با شماره های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

  3. سلام. من به تازگی لپتاپی خریدم که پردازندش amd هس. دمای این پردازنده در حالت عادی یعنی بدون اینکه کاری کنم بین 50 تا 65 هس. و وقتی یه بازی سبک مثل pes 2013 بازی میکنم دماش تا 80 و 90 هم میره و لگ داره توی بازی. ازونجایی که تمام پیش نیاز ها برای بازی نصب و آپدیتن فکر میکنم دلیل لگ انداختن مربوط دمای پردازندس که دماش طبیعی نیس از نظرم. از کولپد هم استفاده کردمم فرقی نکرده. شما راه حلی سراغ دارید؟ بازم میگم لپاتپو نو و حدودا 2 ماهه خریدم. ممنون میشم کمکم کنید در این رابطه

دیدگاهتان را بنویسید