جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر باتری لپ تاپ ایسوس

یکی از دلایل محبوبیت لپ تاپ ها بدون شک، قابل حمل بودن آن هاست چرا که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا در هر جایی و حتی بودن نیاز به برق، به کار و فعالیت بپردازند. این امکان تنها به لطف باتری های تعبیه شده در لپ تاپ وجود دارد. باتری لپ تاپ ها معمولا در همان اوایل خرید خوب شارژ نگه میدارند اما پس از گذشت یکی دو سال کم کم کارایی خود را از دست داده و بی استفاده می شوند.

به طوری که دیگر بیشتر از ۱۰ دقیقه نمی توانند لپ تاپ را روشن نگه دارند. این مشکل شامل حال تمامی لپ تاپ ها میشود و به مدل یا برندی خاص اختصاص ندارد. از این رو موضوع بحث امروزمان را به تعمیر باتری لپ تاپ ایسوس اختصاص دادیم. لازم است بدانید، راه کار هایی وجود دارد که می تواند باتری لپ تاپ را نجات دهد و سلامت از دست رفته ی آن را باز گرداند. با ما همراه باشید تا با خدمات صورت گرفته در نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس در این خصوص آشنا شویم.

تعویض یا تعمیر باتری لپ تاپ ایسوس

تست باتری لپ تاپ ایسوس

یکی از راه‌هایی که میتوان با استفاده از آن به میزان خرابی باتری لپ تاپ ایسوس و سایر لپ تاپ ها پی برد، برخی نرم افزارهایی است که برای این هدف طراحی و روانه‌ی بازار شده است. این نرم افزارها با امکانات و اطلاعاتی که در اختیار کاربر قرار می دهند به او کمک می‌کنند که بتواند مدیریت بهتری بر باتری لپ تاپ ایسوس خود داشته باشد. 

برخی از  این نرم افزارها تعداد شارژ و دی شارژ کردن باتری را در اختیار کاربر قرار میدهند. چنانچه شما عزیزان نیز، تمایل به تست باتری خود با استفاده از این برنامه ها را داشته باشید، میتوانید از راهنمایی کارشناسان تعمیر باتری لپ تاپ ایسوس در این نمایندگی بهره مند گردید.

نشانه‌های خرابی باتری لپ تاپ ایسوس کدامند؟

  • لپ تاپ خود به خود خاموش میشود.
  • لپ تاپ تنها در زمان اتصال به برق روشن می ماند.
  • لپ تاپ در زمانی کوتاه خاموش میشود.
  • بدنه ی لپ تاپ در حین کار بیش از حد داغ میشود.

تعویض یا تعمیر باتری لپ تاپ ایسوس

اگر لپ تاپ ایسوس شما با نشانه هایی که در بالا به آن اشاره شد، همراه باشد، به احتمال زیاد باتری لپ تاپ شما خراب شده است. در چنین مواقعی برای بازیابی سلامت لپ تاپ، لازم است کارشناسان نمایندگی تعمیر باتری لپ تاپ ایسوس، در ابتدا تعمیر باتری را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

 در صورتی که شانسی برای بازگرداندن کارایی باتری وجود داشته باشد، کارشناسان تعمیر را در اولویت قرار میدهند. اما در صورتی که تعمیر باتری تضمینی برای بازگشت سلامت دستگاه نباشد، چاره ای جز تعویض آن با نمونه ی اصلی، وجود ندارد.

تعویض باتری لپ تاپ ایسوس

تعمیر باتری لپ تاپ ایسوس با گارانتی معتبر

ار آن جا که باتری لپ تاپ ایسوس یکی از اصلی ترین قطعات قرار گرفته در آن است و وظیفه ی مهم و حیاتی تامین الکتریسیته ی دستگاه را به عهده دارد، صحت عملکرد آن نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بروز هر گونه خرابی و اختلال در عملکرد این باتری ها، میتواند کاربر را با دردسرهای فراوانی روبرو سازد. همانطور که گفته شد، گاهی این خرابی تا حدی پیش میرود که لپ تاپ تنها در مواردی که به برق متصل است، قادر به روشن ماندن خواهد بود.

از این رو نمایندگی لپ تاپ ایسوس فضایی را فراهم ساخته است تا رسیدگی و بازیابی های لازم جهت تعمیر باتری لپ تاپ ایسوس در آن به عمل آید. این مجموعه با برخورداری از دانش و مهارت بسیار بالای کارشناسان خود و تجهیز آن ها به ابزار تخصصی و کارآمد، آماده ی کمک رسانی به کاربران گرامی خواهد بود. شایان ذکر است کلیه خدمات ارائه شده توسط کارشناسان نمایندگی Asus مشمول گارانتی معتبر است.

روش‌هایی برای حل مشکل عمر کوتاه باتری

اگر باتری لپ تاپ شما شارژدهی اولیه را ندارد می‌توانید از برخی راهکارهای موثر جهت تقویت آن استفاده کنید. در صورتی که اشکالات باتری همچنان ادامه داشت بهتر است برای اطمینان از بلااستفاده بودن آن به یکی از مراکز تخصصی تعمیر لپ تاپ ایسوس مراجعه کنید و درخواست تست باتری لپ تاپ را مطرح کنید.

اما برای بهبود عملکرد باتری لپ تاپ می‌توانید بایوس، درایورها و برنامه را با آخرین نسخه لپ تاپ خود به روز کنید و تأیید کنید. سلامت باتری را بررسی کنید (شما می‌توانید با تشخیص باتری در MyASUS بررسی کنید که آیا باتری شما وضعیت خوبی دارد یا خیر. 

اگر باتری وضعیت خوبی ندارد بهتر است به مرکز تعمیرات لپ تاپ ایسوس مراجعه کنید تا باتری تعویض شود یا در صورت امکان عملکرد و ظرفیت کامل آن بازیابی شود.). مورددیگری که می‌توانید انجام دهید این است که تنظیمات را برای به حداکثر رساندن عمر باتری بهینه کنید. همچنین برنامه‌هایی که باعث تخلیه باتری می‌شوند را بررسی کنید.

کالیبره کردن باتری لپ تاپ ایسوس

یکی از مشکلات رایج افراد در استفاده از باتری لپ تاپ ایسوس این است که لپ تاپ در نمایش شارژ درست دستگاه با مشکل مواجه می شود. این اتفاق با نمایش اشتباه درصد شارژ روبرو است. یعنی ممکن است لپ تاپ شارژ نداشته باشد و لپ تاپ شارژ 20 درصدی را به شما نمایش دهد و یا برعکس، در چنین حالتی باتری لپ تاپ نیاز به کالیبره شدن دارد. کالیبره کردن باتری لپ تاپ asus به شما در شناخت درست درصد شارژ باتری کمک می کند.

بیشتر بخوانید: تست کامل لپ تاپ هنگام خرید ، خرید مطمئن لپ تاپ های کارکرده

تعمیر باترب لپ تاپ ایسوس

روش کالیبره کردن باتری

بهتر است که لپ تاپ را اولین بار که خریداری می کنید کالیبره کنید تا باعث افزایش عمر لپ تاپ شوید. برای کالیبره کردن باتری لپ تاپ ایسوس، ابتدا لپ تاپ را شارژ نکرده و آن را آنقدر روشن نگه دارید تا خاموش شود. 

بعد از تمام شدن شارژ دستگاه، آن را به برق متصل کنید و تا شارژ نشدن کامل آن صبر کنید. پس از شارژ شدن کامل باتری، بار دیگر شارژ باتری را به طور کامل تمام کنید طوری که لپ تاپ خاموش شود. با این کار باتری لپ تاپ شما کالیبره می شود. این کار باعث افزایش طول عمر باتری شما می شود. پیشنهاد می شود که هر ماه این عمل را یک بار انجام دهید.

انواع باتری لپ تاپ ایسوس

باتری های لپ تاپ به پنج دسته ی باتری لیتیوم یون، باتری نیکل کادمیوم، باتری نیکل متال هیدرید، باتری لیتیوم پلیمری و باتری هوشمند تقسیم بندی می شود که هر کدام متناسب با نوع لپ تاپ کاربرد خاصی را برای شما خواهد داشت. باتری لپ تاپ ایسوس نیز از این قضیه مستثنی نیست و یکی از پنج باتری فوق می باشد.

باتری لپ تاپ ایسوس

باتری نیکل کادمیوم

این باتری که امروزه دیگر از رده رقابت با سایر باتری ها خارج شده است، مدتی در نوت بوک ها مورد استفاده قرار می گرفته است که امروز جای خود را به باتری های قدرتمندتر و جدیدتری داده است. این باتری باید هر چند هفته یک بار به طور کامل شارژ شود تا از کارایی و عمر باتری کاسته نشود. به خاطر سمی بودن کادمیوم این باتری کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. سرعت شارژ این باتری بالا می باشد اما قبل از شارژ کامل باتری نباید آن را از شارژ کشید چرا که باعث کاهش ظرفیت باتری می شود.

باتری لیتیوم یون

باتری لیتیوم یون آخرین نوع باتری ها است که در آن از آخرین تکنولوژی شناخته شده درباره ی باتری ها استفاده شده است. باتری های لیتیوم یون توانایی تولید انرژی بالا اما با وزن کمتری دارند. این باتری از ترکیباتی تشکیل شده است که کاملا سالم هستند و خطری ندارند. در حال حاضر باتری لپ تاپ ایسوس نیز از نوع لیتیوم یون می باشد.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

لپ تاپ ایسوس یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است. با این حال امکان دارد که دچار اختلال یا خرابی شود که به تعمیر فوری نیاز داشته باشد. نمایندگی رسمی ایسوس با بهره مندی از مهندسین و کارشناسان و استفاده از بالاترین تکنولوژی اقدام به تعمیر لپ تاپ ایسوس شما می کند.

این نمایندگی هم اکنون برای خدمت رسانی بهتر به کاربران، در شعب مختلفی در تهران و کرج فعالیت دارد. مدیریت نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس تیمی از خبره ترین کارشناسان را به همکاری فراخوانده و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار آنان قرار داده است. این مجموعه با در اختیار داشتن آرشیو کاملی از قطعات و لوازم اورجینال، قادر است بالا ترین سطح از خدمات و سرویس های پشتیبانی را در اختیار متقاضیان و دارندگان انواع لپ تاپ های ایسوس قرار دهد.

Rate this post
اشتراک گذاری