جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ ایسوس

در این مقاله قصد داریم چگونگی اتصال کارت گرافیک خارجی یا اکسترنال به لپ تاپ را به شما آموزش دهیم. اما پیش از آن باید به توضیح این مساله بپردازیم که کارت گرافیک اکسترنال چیست و چرا ما نیاز به اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ ایسوس داریم؟ یکی از قسمت هایی که در نحوه اجرای بازی ها و عملکرد برنامه های نصب شده روی لپ تاپ تاثیر دارد، کارت گرافیک است. به عبارتی قدرت کارت گرافیک است که مشخص می کند لپ تاپ برای چه بازی ها و برنامه هایی توان اجرایی دارد.

اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ ایسوس قدیمی موجب ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ شده و به این وسیله می توان دستگاه را به سیستم قدرتمندتری برای اجرای انواع بازی ها و برنامه ها تبدیل کرد. برای اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ asus دو روش کلی وجود دارد. روش اول استفاده از داک کارت گرافیک و روش دوم استفاده از کارت گرافیک خارجی است. در ادامه این مقاله به بررسی نحوه اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ می پردازیم.

آموزش اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ ایسوس-min

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : نحوه بوت لپ تاپ ایسوس

مقدمه ای برای اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ ایسوس

استفاده از داک های آماده موجود در بازار هزینه بسیار بالایی داشته و در بیشتر موارد صرف چنین هزینه سنگینی برای افراد امکان پذیر نیست. از همین رو بسیاری از کاربران ترجیح می دهند خود اقدام به ساخت یک EPGU نمایند. در این بخش قصد داریم چند اصطلاح ابتدایی برای اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ ایسوس را بیشتر توضیح دهیم.

PCIe یا همان درگاه یا شکاف های روی مادر برد محل قرار گیری کارت گرافیک هستند.اتصال برق PCIe نوعی اتصال دهنده برق در کامپیوترها است که عموما دارای 6 یا 8 پین است. اتصال دهنده ATX 24-pin نیز یکی دیگر از گزینه های مورد استفاده برای تامین جریان برق در آداپتورهای PCIe است. خود آداپتور PCIe نیز قطعه ای کوچک است که روی آن چندین پورت HDMI و دیگر پورت های مناسب برای اتصال وجود دارد و از طریق آن می توان کارت گرافیک را به لپ تاپ متصل کرد.

 

درگاه اکسپرس کارت و mPCIe قطعات ارتباطی هستند. Thunderbolt نیز می تواند یکی از گزینه ها برای اتصال کارت گرافیک خارجی باشد. Bios نیز برنامه ای است که پیش از بالا آمدن سیستم عامل اجرا می شود و ترتیب و گزینه های بوت را در کنترل خود دارد.

مراحل اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ asus

برای اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ ایسوس باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید. در صورت وجود هر گونه سوال یا بروز هر گونه مشکل در این زمینه می توانید با تماس یا مراجعه به نمایندگی ایسوس مرکز سخت افزار ایران از تکنسین های مجرب این مرکز برای اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ asus کمک بگیرید. مراحل اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ بدین صورت است

1. تهیه تجهیزات

پیش از هر گونه اقدامی ابتدا باید ابزار و لوازمی که برای این کار نیاز دارید را فراهم کنید. این ابزارها و قطعات عبارتند از لپ تاپ، نمایشگر جانبی، کارت گرافیک اکسترنال، آداپتور PCIe و منبع تغذیه اختصاصی. البته در صورتی که از فناوری thunderbolt استفاده می کنید، نیازی به پاور نیست؛ زیرا این قطعه برق مورد نیاز کارت گرافیک را تامین می کند. علاوه بر آن اگر قصد اجرای بازی های سنگین را دارید بهتر است از قبل چند پد خنک کننده نیز خریداری نمایید.

2. اتصال برد لپ تاپ

پس از فراهم شدن ابزارهای مورد نیاز حال نوبت به اتصال برد می رسد. اتصال برد به لپ تاپ با استفاده از اسلات مربوطه صورت می گیرد. در مرحله بعدی باید برد را به نمایشگر اکسترنال متصل نمایید.

3. جاگذاری کارت گرافیک

در این مرحله نوبت به قرار دادن کارت گرافیک درون اسلات PCle است. لذا لازم است که پایه PCIe روی برد را به رابط تغذیه که روی کارت گرافیک قرار دارد متصل کنید. حال یک سمت کابل express card را به لپ تاپ وصل کنید و سمت دیگر آن را به پورت HDMI که روی آداپتور PCIe قرار دارد متصل نمایید.

اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ ایسوس

4. تست کارت گرافیک لپ تاپ

در آخرین مرحله اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ ایسوس لازم است با روشن کردن لپ تاپ، سیستم خود را راه اندازی کنید تا کارت گرافیک شناسایی شود. اگر در این مرحله EGPU توسط سیستم شناسایی نشد، می توانید با مراجعه به تنظیمات کارت گرافیک از روش های دیگر برای شناسایی آن استفاده کنید. شما می توانید سوالات خود را به صورت 24 ساعته از کارشناسان واحد تعمیرات حرفه ای لپ تاپ ایسوس بپرسید.

4/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید