جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس

استفاده از نسخه ی آخر ویندوز موضوع مهمی است که روند کاری لپ تاپ های ایسوس یا هر برند دیگری را تحت تاثیر خود قرار می دهد. مسلما نصب و راه اندازی آخرین نسخه از ویندوزهای منتشر شده همواره از طرف کارشناسان پیشنهاد می شود. شما با نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس می توانید از کلیه ی قابلیت های سیستماتیک لپ تاپ خود به نحو احسنت بهره مند شوید. 

متاسفانه کاربران بسیاری هستند که با نصب ویندوز مشکل دارند و از تکنسین ها برای این کار کمک می گیرند. کارشناسان ما در واحد تعمیرات لپ تاپ ایسوس  نیز می توانند شما را در راه  یاری کنند، اما اگر قصد دارید یک بار این پروسه را آموزش ببینید و پس از این خودتان نسبت به راه اندازی ویندوز 10 اقدام کنید، این مقاله را مطالعه کنید.

آموزش نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس

نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس در عرض سه سوت

نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس چندان کار دشواری نیست. کافی است مراحل زیر را با دقت سپری کنید تا در عرض سه سوت بتوانید از ویندوز جدید خود در لپ تاپ ایسوس استفاده کنید.

1-  برای شروع نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس باید ابتدا وارد تنظیمات بایوس بشوید. برای این کار از کلیدهای F8، F12 یا Delete استفاده کنید به محیط تنظیماتی ویندوز وارد شوید.

2- اگر قصد دارید ویندوز 10 را از طریق بایوس راه اندازی کنید، باید تنظیمات Boot روی گزینه ی Legacy قرار بگیرد. اما چنانچه خواهان نصب ویندوز با استفاده از UEFI هستید، بوت را روی UEFI تنظیم کنید.

3- در این مرحله از نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس لازم است سیستم را بوت کنید. بوت کردن لپ تاپ بسته به اینکه ویندوز توسط DVD در حال راه اندازی است یا Flash می تواند متفاوت باشد.

نصب ویندوز 10 در لپ تاپ ایسوس

4- هنگامی که پروسه ی بوت شدن به اتمام رسید، Next کنید و به مرحله ی بعدی بروید.

نحوه نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس

5- گزینه ی Install now را انتخاب کنید.

راهنمای نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس

6- انتخاب خود را در صفحه باز شده براساس نسخه ی ویندوز لپ تاپ انجام دهید و مجددا Next کنید.

7- متناسب با نوع لپ تاپ خود نسخه 32 بیتی یا 64 بیتی، ویندوز را انتخاب کنید.

نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس

8- گزینه ای تحت عنوان accept the license terms برای شما نمایان می شود که باید تیک آن را بزنید و Next کنید.

9- بر روی عبارت (Custom: Install Windows only (advancedکلیک کنید.

روش نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس

10- اگر هارد لپ تاپ شما پارتیشن بندی نشده است، گزینه ی New را برگزینید.

11- پس از پایان یافتن فرآیند نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس، لوکیشن را انتخاب کنید.

12- در این بخش از شما پرسیده می شود که قالب کیبورد انگلیسی باشد یا خیر. بر روی Yes کلیک کنید.

13- گزینه ی Add layout را انتخاب کنید.

14- گزینه ی Persian را یافته و با انتخاب آن بر روی عبارت Skip for now کلیک کنید.

نصب ویندوز در ویندوز 10

15- یک نام کاربری و پسورد دلخواه انتخاب کنید و Next را بفشارید.

نصب کردن ویندوز 10 روی لپ تاپ

16- به عنوان مرحله ی آخر نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ asus، قابلیت هایی را که می خواهید داشته باشید و برای شما کاربردی است را برگزینید و فعالشان کنید.

اجازه دهید سیستم به طور کامل بالا بیاید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نباید در این میان لپ تاپ را خاموش کنید. جهت کسب راهنمایی های بیشتر برای اجرای هر مرحله همواره می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی ایسوس تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های رایگان آن ها بهره مند شوید.

راه اندازی اولیه لپ تاپ رو با خوندن این مقاله به طور کامل یاد بگیر.

نکات اصلی نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس

برای نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس نکاتی وجود دارد که باید پیش از راه اندازی مراحل اجرای ویندوز به آن ها دقت داشته باشید. این نکات در بررسی قدرت سخت افزاری لپ تاپ مورد نظر شما خلاصه می شوند. در مسیر نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ asus باید کلیه ی تنظیمات و نرم افزارهای اجرا شده یک بار به طور کامل حذف و بار دیگر پیکربندی گردند.

در این راستا خصوصیات سخت افزاری خاصی چون سرعت پردازش های CPU تعبیه شده در لپ تاپ، نوع کارت گرافیک و میزان حافظه ی Ram حائز اهمیت هستند. در واقع باید امکان نصب ویندوز 10 بر روی لپ تاپ ایسوس را مطابق با این خصوصیات سخت افزاری بررسی کنید.

 البته این موضوع که پس از راه اندازی ویندوز 10 قصد استفاده از چه نرم افزارهایی را خواهید داشت نیز مسئله ی تعیین کننده ای می باشد که باید به آن توجه کنید. اجرای نرم افزارهای سنگین چون فتوشاپ و ادیت های حرفه ای ویدئو در هر سیستمی ممکن نیست.

نصب درایور ویندوز 10 روی لپ تاپ ایسوس

جهت نصب درایور ویندوز 10 مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد سایت سازنده لپ تاپ ایسوس شده و در کادر جستجوی آن مدل لپ تاپ خود را سرچ کنید.
  • سپس روی گزینه Driver & Tools کلیک نمایید.
  • اکنون باید در قسمت Please select OS نوع سیستم عامل لپ تاپ را انتخاب کنید تا به درایورهای آن دسترسی پیدا کنید.
  • در نهایت نیز گزینه Download را انتخاب کنید تا فرآیند دانلود شروع شود.

تعمیر لپ تاپ ایسوس

نمایندگی مجاز ایسوس علاوه بر فروش انواع لپ تاپ های این برند محبوب قادر به تعمیر، بازیابی، بهسازی، به روزرسانی و ارتقا این تجهیزات نیز می باشد. هر یک از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری ریز و درشت موجود در لپ تاپ های قدیمی و جدید ایسوس به بهترین شکل ممکن در نمایندگی رسمی ایسوس برطرف خواهند شد. ما به شما این اطمینان را می دهیم که بالاترین سطح از خدمات تخصصی را در مناسب ترین تعرفه ی قیمتی دریافت نمایید.

4.6/5 (36 امتیاز)
اشتراک گذاری

16 پاسخ

    1. درود
      وابسته به ویژگی های سیستمون هست که رم و گرافیک و…. سیستم چقدر است. در صورت تمایل می توانید با تماس با کارشناسان ما سیستم رو به مرکز بفرستید تا به صورت کاملا فنی و صحیح ویندوز 10 برای شما نصب شود.

  1. ببخشید اگه روی install windows only بزنیم فایل هایی که توی پارتیشن های دیگه بودن حذف میشن یا فقط پارتیشنی که ویندوز رو میخوایم توش نصب کنیم فرمت میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید