جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس

بسیاری از قابلیت های لپ تاپ های امروزی در گرو کیفیت کارت گرافیک تعبیه شده در آن ها می باشند. سرعت پردازش های گرافیکی، رنگ و شفافیت های تشکیل دهنده ی تصاویر وابستگی مستقیمی با نوع کارت گرافیک دارد. این مسئله عموما برای گیمرها و طراحان از اولویت بالایی برخوردار است. بنابراین پروسه ی تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس باید با ظرافت و دقت بسیاری انجام شود تا سیستم بدون هیچ گونه اختلالی به روند کاری خود ادامه دهد. 

سوال اینجاست که اصلا از کجا می توانیم خرابی کارت گرافیک را تشخیص دهیم؟ به نظر شما چه طور باید فرق بین خرابی مانیتور لپ تاپ و کارت گرافیک را متوجه شد؟ ادامه این مطلب را از دست ندهید تا پاسخ این سوالات را از تکنسین های مجرب تعمیر تخصصی لپ تاپ ایسوس دریافت کرده و با کلیه ی جوانب تعمیراتی کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس آشنا شوید.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس

خرابی کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس چه نشانه هایی دارد؟

خرابی کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس به اختلالات تصاویر پخش شده از ال سی دی سیستم ختم می شوند. اما تشخیص اینکه اختلالی که مشاهده می شود از کارت گرافیک سیستم نشات گرفته است یا مانیتور دستگاه، از عهده ی کاربران عادی خارج است. این مسئله باید زیر نظر کارشناسان و تکنسین های ماهر مشخص شود. براساس علائم و نشانه های زیر می توانید تا حدودی از خرابی کارت گرافیک لپ تاپ asus مطمئن شوید.

کند شدن حرکات تصاویر در صفحه نمایش لپ تاپ

یکی از اصلی ترین نشانه های خرابی کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس و یا هر برند دیگری، کند شدن حرکات تصاویر متحرک و بی کیفیتی آن هاست. چنین مشکلی به خصوص زمانی رخ می افتد که قصد اجرای برنامه های سنگین و یا بازی های دیجیتالی مدرن را داشته باشید.

سیاه شدن ناگهانی صفحه نمایش لپ تاپ

گاهی ممکن است پس از فرآیند بوت شدن ناگهان شاهد سیاهی کامل مانیتور لپ تاپ ایسوس باشید. در این حالت نیز احتمال خرابی و از کار افتادن کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس بسیار بالاست. البته این مشکل می تواند ریشه در اختلالات مادربرد و یا برد پاور سیستم نیز داشته باشد.

ظهور خط های عمودی و افقی فراوان در نمایشگر لپ تاپ

اگر در صفحه نمایش لپ تاپ شاهد خط های عمودی و افقی بسیاری هستید؛ کارت گرافیک از کارایی اصلی خود دور شده است. این دسته از خرابی های کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس ناشی از آسیب  یا آلودگی پایه های کارت گرافیک می باشد. در این صورت تعمیرکاران ابتدا برای رفع  ایرادات ساختاری کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس، پایه های ذکر شده را با استفاده از مواد و تجهیزات خاصی تمیز می کنند. اما اگر مشکل پس از پاکسازی پایه های کارت GPU نیز همچنان ادامه پیدا کند، کارت گرافیک به طور کامل باید تعویض شود. خاطرنشان می نماییم که نمایندگی ایسوس پروسه ی تعویض کارت گرافیک لپ تاپ asus را با نمونه های اورجینال با کیفیت انجام می دهد.

عدم نمایش تصاویر در مانیتور لپ تاپ ایسوس

یکی دیگر از نشانه های خرابی کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس، عدم نمایش تصاویر مختلف در مانیتور دستگاه است. این معضل در اثر سوختگی کارت گرافیک و یا از خارج شدن آن از اسلات مربوطه ایجاد می شود. با حضور در نمایندگی رسمی ایسوس می توانید با صرف مدت زمان کوتاهی این گونه ایرادات لپ تاپ های ایسوس را برطرف نمایید.

چگونه از خرابی کارت گرافیک لپ تاپ asus پیش گیری کنیم؟

مهم ترین عاملی که به خرابی کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس ختم می شود، حرارت بالای داخل سیستم است. اگر فن لپ تاپ قدرت کافی برای انجام عملیات خنک سازی دستگاه نداشته باشد، از کار افتادگی کارت گرافیک امری طبیعی است. بی احتیاطی های کاربران را نیز نباید نادیده گرفت.

 اصابت ضربه، آبخوردگی و نفوذ مایعات شیمیایی به داخل لپ تاپ خرابی های زیادی چون ناکارآمدی کارت گرافیک را به دنبال دارد. بنابراین سعی کنید در استفاده ی صحیح از لپ تاپ کوشا باشید و ترجیحا از کول پدهای مجزا برای خنک کردن سیستم استفاده کنید.

هزینه ی تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس چه قدر می شود؟

هزینه ی تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس بسته به نوع و مدل کارت و نیز شدت خرابی وارد بر آن متغیر است. نمی توان هزینه ی دقیقی برای تعمیر و یا تعویض کارت گرافیک سوخته و از کار افتاده تعیین کرد. گاهی امکان دارد کارت گرافیک تنها از جایگاه اصلی خود جدا شده باشد و نیازی به تعویض احساس نشود.

به هر حال مشکل هر چه که باشد در نمایندگی رسمی ایسوس در سطح کیفی بی نظیری برطرف خواهد شد. لازم به ذکر است که تعمیر و یا تعویض کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس در این مرکز دارای گارانتی و ضمانت نامه های معتبر کتبی است.

تعمیرات لپ تاپ در نمایندگی ایسوس

ایسوس نام محبوبی در طراحی و تولید لپ تاپ های با کیفیت و مدرن است . اما این لپ تاپ ها ممکن است در اثر عوامل مخرب گوناگونی چون اصابت ضربه و یا حتی استهلاک قطعات داخلی دچار اختلال شوند. در چنین شرایطی نمایندگی ایسوس مناسب ترین گزینه ی انتخابی برای بازیابی کارایی لپ تاپ معیوب است. 

با حضور در این نمایندگی می توانید از کلیه ی ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ های قدیمی و جدید ایسوس رهایی بیابید. توجه به پارامترهای استاندارد و اصولی  و ارائه ی گارانتی های مدت دار معتبر از اولویت های اصلی نمایندگی مجاز ایسوس می باشد. از این رو تجربه ی استفاده از دستگاهی بی نقص پس از مراجعه به این دپارتمان تخصصی دور از تصور نخواهد بود.

5/5 (3 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید