جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعویض گلس تبلت ایسوس

تبلت های ایسوس از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و معمولا اگر برای آنها اتفاق خاصی نیفتد، عمر طولانی خواهند داشت. به همین خاطر تعداد زیادی از کاربران برای خریدن تبلت ، این برند را به سایر برندهای موجود ترجیح میدهند. اما هرچند هم که کیفیت ساختاری یک تبلت یا گوشی موبایل بالا باشد، و یا اگر از دست شما بیفتد احتمالش زیاد است که ال سی دی آن آسیب ببیند و کار شما را سخت می کند. تولید کننده ها تلاش کردند که این آسیب دیدگی ها به مرور کمترین اثر بر روی دستگاه داشته باشد و از ال سی دی و تاچ دستگاه ها محافظت می کنند.

گلس برای تبلت دقیقا همین وظیفه را به عهده دارد. یعنی وقتی تبلت ایسوس شما از دستتان بیفتد و یا ضربه بخورد، گلس روی صفحه باعث میشود آسیبی به صفحه نمایش آن وارد نشود. اما خود گلس ممکن است بشکند و یا ترک بخورد که در این صورت ، می توان آن را تعویض کرد. در این مقاله می خواهیم به نحوه تعویض گلس تبلت ایسوس بپردازیم. تعویض آن چه باید باید کرد پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

گلس تبلت ایسوس

زمان تعویض گلس تبلت

شاید این سوال پیش بیاید که چه زمانی بهتر است گلس تبلت ایسوس را تعویض کنیم؟ ابتدا  لازم است این نکته را یادآوری کنیم که دو نوع گلس برای تبلت ها و گوشی های هوشمند طراحی شده است. نوع اول که بیشتر افراد با آن آشنا هستند، همان گلسی است که زمان خرید تبلت آن را تهیه می کنید و روی صفحه تبلت نصب میکنید.جنس آن بیشتر پلاستیک شفاف است. این نوع گلس ها که ساختار پیچیده ای ندارد و خیلی هم راحت می توان آن را در صورت لزوم تعویض کرد. اما نوع دیگری از گلس نیز موجود است که خود کارخانه های تولید کننده در جعبه تبلت قرار می دهند و در واقع جزء قطعات داخلی محصول محسوب میشود. این مدل، سطح صفحه نمایش را کاملا می پوشاند و تعویض آن هم نکات خاص خود را دارد.

در اینجا منظور ما از تعویض گلس تبلت ایسوس تعویض این مدل از گلس هاست. اگر تبلت از دست شما بیفتد و صفحه اش بشکند، شما باید تاچ دستگاه را تست کنید. اگر عملکرد تاچ عادی بود، مشخص می شود تنها گلس تبلت شما شکسته است و نیاز به تعویض دارد. اما اگر تاچ از کار افتاده باشد، باید هرچه سریع تر با یک متخصص تعمیر تبلت مشورت کنید و بخواهید که ال سی دی دستگاه را برای شما تعویض کند. (البته هزینه بالایی هم دارد). بنابراین تشخیص زمان تعویض گلس تبلت asus با توجه به عملکرد تاچ یا همان لمسی دستگاه صورت می گیرد.

گلس تبلت ایسوس

مراحل تعویض گلس تبلت ایسوس

تعویض گلس تبلت کار آسانی نیست و باید توسط افرادی انجام شودکه تجربه و مهارت کافی برای این کار را دارند.  همکاران ما در نمایندگی تعمیرات ایسوس ، برای تعویض گلس تبلت از دستگاه پیشرفته ی لمینیت استفاده می کنند و به این ترتیب ، تعویض گلس را به بهترین شکل انجام میدهند. برای تعویض گلس تبلت ایسوس ، مراحل زیر طی میشود:

  • تهیه کردن گلس (مطابق با مدل تبلت و البته از نوع اورجینال)
  • انتخاب محیطی تمیز و عاری از آلودگی و گرد و غبار
  • روشن کردن دستگاه لمینیت و چرخاندن دکمه ی ایست اضطراری (دکمه رو تا زمان بالا رفتن بچرخانید)
  • انتخاب استارت و قرار دادن دمای لیمینت بر 40 درجه به مدت 180 ثانیه.
  • انتخاب دکمه ی تایید.
  • انتخاب گزینه ی بازگشت برای تعویض گلس تبلت ایسوس.
  • حالا باید در این مرحله لیمینت را روی 35 صدم مگاپاسکال قرار دهید.
  • ال سی دی را در دستگاه قرار دهید و درب دستگاه رو ببندید (محل قرارگیری ال سی دی کاملا مشخص است)
  • انتخاب گزینه ی استارت برای شروع فرایند مکش.
  • دستگاه بعد از زمان تعیین شده ، سینی لیمینت را به پایین می فرستد.
  • با باز شدن درب وکیوم، پروسه ی تعویض گلس تبلت هم به پایان میرسد.

نکات مهم تعویض گلس

اکنون که با ماهیت و مراحل تعویض گلس تبلت ایسوس آشنا شده اید، باید نکاتی را هم بدانید که رعایت کردن آنها  میتواند کیفیت کار رو بالاتر ببرد. در ابتدا باید دقت کنید هنگام نصب گلس هوا زیر آن جمع نشود ؛ اگر این اتفاق بیفتد ، هم ال سی دی ظاهر جالبی ندارد و هم به مرور زمان، به تاچ تبلت آسیب میرسد.

نکته دیگری که باید رعایت کنید تنظیم درست درجه دستگاه لمینیت است هر اشتباه دیگری که در روند انجام فرایند تعویض گلس اتفاق بیفتد، ممکن است به سایر بخش های محصول آسیب برساند و هزینه زیادی روی دست شما بگذارد. بنابراین بهتر است برای این کار، به تکنسین های مجرب ما در نمایندگی رسمی ایسوس اعتماد کنید تا با مهارت بالای خود، تعویض گلس تبلت ایسوس شما رو بدون خطا و اشتباه انجام دهند. همکاران ما با استفاده از تجهیزاتی مثل دستگاه لمینیت، کاری میکنن که هوا زیر گلس باقی نماند و به ال سی دی و تاچ دستگاه شما نیز هیچ آسیبی نرسد. ال سی دی، تاچ و گلس به یکدیگر می چسبند و ارتباط خیلی ظریفی با یکدیگر دارند که باید از آنها خوب مراقبت کنید.

هزینه تعویض گلس تبلت ایسوس

 بسته به مقدار آسیب وارد شده به نمایشگر میزان هزینه مورد نیاز برای هزینه تعویض گلس تبلت ایسوس نیز متغیر خواهد بود. بدین صورت که اگر تنها گلس تبلت آسیب دیده باشد هزینه تعویض ان بسیار کمتر از هزینه تعویض تاچ پنل یا پنل اصلی نمایشگر خواهد بود، البته این را هم در نظر داشته باشید نوع گلس نیز (صاف یا منحنی) و همچنین نسخه گوریلا گلس به کار رفته در نمایشگر تبلت نیز از موارد تعیین کننده هزینه تعویض گلس خواهد بود.

 

نمایندگی ایسوس در کرج

خدمات نمایندگی ایسوس مرکز سخت افزار ایران صرفا محدود به تهران نمی باشد و در شهرهای دیگر ایران نیز شعبه هایی را راه اندازی کرده است. نمایندگی ایسوس در کرج ، به کاربران این شهر این امکان رو میدهد که خدمات مورد نظرشون در دو حوزه ی فروش و تعمیرات را سریع تر و با کیفیت بهتری دریافت کنند. کارشناسان مجرب و زبده ی فروش در این مرکز فعالیت می کنند و با ارائه مشاوره های تخصصی و رایگان،  به خریداران کمک می کنند انتخاب بهتری داشته باشند. واحدهای تعمیرات نمایندگی مجاز ایسوس نیز به آخرین فناوری های روز دنیا مجهز شدند و افراد ماهر و متخصص در این واحد ها فعالیت می کنند. حوزه خدمات رسانی این نمایندگی، همه شهرهای استان البرز از جمله طالقان، هشتگرد، اشتهارد، اندیشه، فردیس، ملارد، ماهدشت، محمدشهر، زیبا دشت، ساوجبلاغ و … رو در بر می گیرد. بنابراین شما عزیزان می توانید با مراجعه به نمایندگی ایسوس در کرج، انواع مدل های لپ تاپ، تبلت، موبایل، پروژکتور و … از برند asus را خریداری و یا تعمیر کنید.

Rate this post
اشتراک گذاری