جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس

یکی از مشکلات پیش آمده در لپ تاپ های این برند، که گاه کاربران را سردرگم می سازد، مشکل خاموش شدن لپ تاپ ایسوس است. این اشکال در لپ تاپ های ایسوس و یا لپ تاپ هایی که در آنها از یکی از قطعات ساخت شرکت ایسوس استفاده شده است نظیر اشکالات مادربرد لپ تاپ و مواردی از این دست بیشتر دیده می شود.

البته این به معنای نفی کیفیت لپ تاپ های ایسوس نیست. زیرا لپ تاپ های ایسوس در حال حاضر یکی از برندهای پرفروش و پرطرفدار در کشور ما هستند که این موفقیت، بی شک، منتج از کیفیت و استحکام بالای این دستگاه ها بوده است.

در ادامه این مقاله علل خاموش نشدن لپ تاپ و روش های حل آن توسط کارشناسان نمایندگی لپ تاپ ایسوس گرد آوری شده است. با ما همراه باشید.

خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس

علت خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس

علت خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس عمدتاً مرتبط به بخش نرم افزاری است که با اندک دستکاری و اِعمال تغییرات برطرف می گردد. در شرح وضعیت خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس باید گفت که با بروز این مشکل، علی رغم shut down شدن دستگاه و خاموشی صفحه مانیتور، هارد دیسک و فن دستگاه همچنان روشن و فعال می مانند. در چنین شرایطی کاربر ناچار است تا دکمه پاور دستگاه را تا زمان خاموش شدن کامل دستگاه –مثلاً برای ۲۰ ثانیه-، فشار دهد.

مشکل خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس عمدتاً پس از گذشت مدتی از نصب ویندوز ۷  و ۸٫۱ شصت و چهاربیتی (X64) اتفاق می افتد. در این وضعیت حتی اگر کاربر چندین بار ویندوز ۸ یا ۷ را نصب کند، مشکل خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس همچنان پابرجا می ماند و برطرف نمی شود.

راه حل مشکل خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس

در این بخش دو راهکار و راه حل مشکل خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس را با شما در میان می گذاریم.

راه حل اول

این روش مناسب برای کاربرانی است که ویندوز ۱۰، ۸ و یا ۸٫۱ را بر روی سیستم خود نصب نموده اند. کاربرانی که از ویندوزهای ۸ و ۸٫۱ و ۱۰ استفاده می کنند، احتمالاً گاه  با کلیک کردن بر روی گزینه Shut Down  شاهد روشن ماندن فن و سی پی یو دستگاه، علی‌رغم خاموش شدن صفحه مانیتور باشند.

روشن ماندن بخش های سی پی یو و فن لپ تاپ، راهکاری است که از سوی مایکروسافت و با نام Hybrid Shutdown برای کاهش زمان خاموش شدن دستگاه ارائه شده است.

این راهکار به صورت پیش فرض در لپ تاپ ها فعال است و زمان خاموش شدن سیستم را کاهش میدهد. کاهش دادن زمان خاموش شدن سیستم باعث می شود همه ی برنامه ها و فایل های در حال اجرا و در کل وضعیت فعلی سیستم در هارد دیسک ذخیره شود.

 بنابراین یک روش منطقی برای حل مشکل خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس غیر فعال کردن این حالت است. برای غیر فعال کردن این حالت به روش دستی دستورهای زیر را دنبال کنید:

مراحل غیرفعال کردن 

راه حل اول

  • در Conttrol Panel به قسمت Power Options بروید.
  • در پنل سمت چپ روی گزینه ی Choose what the power button does کلیک نمایید.

دلیل خاموش نشدن لپ تاپ

  • بر روی گزینه ی Change settings that are currently unavailable کلیک کنید.

رفع مشکل خاموش نشدن لپ تاپ

  • و بعد بر روی گزینه ی Change settings that are currently unavailable کلیک نمایید.
  • در قسمت  Shutdown settingتیک گزینه ی Turn on fast start up را بردارید و دکمه ی Save changes را کلیک کنید
چرا لپ تاپ خاموش نمی شود

مایکروسافت یک روش جدید به نام Hybrid Shutdown برای خاموش کردن ارائه داده است. این ویژگی به صورت پیش فرض فعال است و زمان خاموش شدن سیستم را کاهش میدهد که باعث میشود همه ی برنامه ها و فایل های در حال اجرا و در کل وضعیت فعلی سیستم در هارد دیسک ذخیره شود. بنابراین یک روش منطقی برای حل مشکل غیر فعال کردن این حالت است.

راه حل دوم

 راه حل دوم آن است که ابتدا به سایت رسمی کمپانی ایسوس به آدرhttps://www.asus.com/support  مراجعه نمایید و در بخش مشخص شده در سایت، مدل لپ تاپ خود را وارد کنید. در مرحله بعد می بایست نوع سیستم عاملی که با آن به مشکل برخورده اید را انتخاب کنید و سپس  درایور بلوتوث Qualcomm Atheros BlueTooth driver   ورژن V8.0.1.306  یا بالاتر را  را دانلود کنید. (به خاطر داشته باشید که نسخه  V8.0.1.302 یا پایین تر برای این کار مناسب نیستند).

پس از اتمام دانلود آن را به یک پوشه انتقال دهید. با پایان انتقال، فایل دانلود شده را نصب کنید. توجه داشته باشید که اگر ورژن قدیمی Qualcomm Atheros BlueTooth drive را دارید آن را (ورژن قدیمی را) uninstall کنید  و درایور جدید را نصب کنید.

نمایندگی ایسوس و دیگر واحدهای تعمیرات ایسوس

نمایندگی رسمی ایسوس ارائه دهنده تمامی خدمات مورد نیاز به کاربران ایسوس به ویژه خدمات مرتبط با تعمیرات ایسوس است. نمایندگی ایسوس با تمرکز بر رایج ترین اشکالات ایجاد شده در دستگاه های ایسوس، متدهای نوینی را جهت رفع و برطرف سازی آنها ابداع ساخته است.

استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر، به کارگیری جدیدترین روش های تعمیر، تعویض قطعات معیوب با قطعات اصل و اورجینال، عیب یابی صحیح دستگاه با استفاده از دستگاه های هوشمند، گارانتی خدمات ارائه شده و مواردی از این دست برخی از ویژگی های بارز نمایندگی ایسوس در ایران است. این عوامل سبب پیشروی و موفقیت این مرکز در حیطه کاری خویش گشته است. دیگر واحدهای تعمیرات ایسوس در بخش زیر معرفی می گردند.

4.5/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری