جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چگونه لپ تاپ ایسوس را دیفرگ کنیم؟

دیفرگ یا یکپارچه سازی هارد ، یه اقدام اصلاحی هست که معمولا برای افزایش سرعت سیستم های کامپیوتری انجام میشه. این فرایند، فضای هارد رو مرتب میکنه و به این ترتیب، سرعت سیستم رو به میزان چشمگیری افزایش میده. البته این کار نکاتی داره که باید مو به مو رعایت بشن و به همین خاطر هم بهتره که توسط کارشناس های حوزه ی تعمیر لپ تاپ انجام بشه. با این وجود، ما تصمیم گرفتیم که نکات مهم و کاربردی دیفرگ کردن لپ تاپ رو به شما دوستای عزیزمون ارائه بدیم تا هم بیشتر با این فرایند کاربردی آشنا بشین و هم بتونین در صورت نیاز، خودتون اونو انجام بدین.

البته کارشناس های دوره دیده و مجرب نمایندگی ایسوس در مرکز سخت افزار ایران هم به خاطر تسلط کاملی که روی بخش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ دارن، میتونن تخصصی ترین خدمات رو در این حوزه بهتون ارائه بدن. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیفرگ کردن لپ تاپ و نکات مرتبط به این فرایند، توجه شما رو به ادامه ی مطلب جلب می کنیم.

دیفرگ کردن لپ تاپ ایسوس

دیفرگ چیست؟

دیفرگ یا همون Defragment ، یه فرایند مربوط به هارد دیسک لپ تاپ هست. خب همه ی لپ تاپ ها هارد دارن و اطلاعات شما در این بخش ذخیره میشن. الگوی ذخیره سازی هارد که با عنوانNAND  شناخته میشه، محدودیت هایی داره که باعث کاهش سرعت این قطعه میشه و کاربرای لپ تاپ رو با مشکلاتی مواجه میکنه.

وقتی این اتفاق میفته و سرعت پردازش های سیستم کم میشه، یکی از بهترین روش ها برای افزایش سرعت سیستم، دیفرگ کردن لپ تاپ هست. همونطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، این عملیات، فضاهای خالی هارد رو از بین میبره و فایل های ذخیره شده رو در کلاسترهای نزدیک به هم و پشت هم میچینه.

به این ترتیب، هارد با سرعت بیشتری به این اطلاعات دسترسی پیدا میکنه و در نتیجه، سرعت سیستم هم افزایش پیدا میکنه.

روش های دیفرگ کردن لپ تاپ ایسوس

دیفرگ کردن لپ تاپ به روش های مختلفی انجام میشه. یکی از روش های اصلی انجام این فرایند، استفاده از نرم افزار هایی هست که برای این منظور طراحی شدن. شما میتونین این نرم افزارها رو دانلود و نصب کنین و از اونا برای یکپارچه سازی هارد لپ تاپ asus مورد نظرتون استفاده کنین.

روش دیگه مربوط به ویندوز هست؛ در این سیستم عامل، سرویس های خیلی ساده ای رو برای این منظور پشتیبانی میکنه که باعث میشن کمتر به نرم افزاری های جانبی نیاز داشته باشین. در واقع این روش بسیار ساده تر از حد تصوره و شما میتونین بدون هیچ دردسری انجامش بدین.

مراحل یکپارچه سازی هارد لپ تاپ asus

برای یکپارچه سازی یا دیفرگ کردن لپ تاپ دارای ویندوزXP  یا  Seven 7، باید از طریق مسیر: Start / All Programs 

دیفرگ کردن لپ تاپ

بعد گزینه Accessories را انتخاب کرده و System Tools را انتخاب کن.

 

دیفرگ کردن لپ تاپ

 

در نهایت Disk Defragmenter رو انتخاب کن.

دیفرگ کردن لپ تاپ

از طریق کلیک راست کردن روی یکی از درایو های ویندوز در محیط My Computer  هم میتونین این عملیات رو انجام بدین. بعدش باید گزینه Properties رو انتخاب کنین و Tools رو باز کنین.

بسته به حجم اطلاعات ذخیره شده روی هارد، فرایند یکپارچه سازی ممکنه از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشه. مهندسین it در نمایندگی تعمیرات ایسوس به کاربرا توصیه میکنن که برای بهتر انجام شدن فرایند مورد بحث، بهتره در حین انجام مراحل دیفرگمنت، با لپ تاپ کار نکنین.

یکپارچه سازی هارد در ویندوز 10

مراحل دیفرگ کردن لپ تاپ برای ویندوز 10 یه مقدار با نسخه های دیگه ی این سیستم عامل متفاوته. برای این کار، باید اول منوی استارت رو باز کنین.

بعدش باید گزینه بهینه سازی (Optimize) رو انتخاب کنین. حالا درایو یا هارد دیسک مورد نظرتون رو انتخاب کنین. توجه داشته باشین که اگه ssd رو در ویندوز 10 انتخاب کنین، ویندوز هیچ کاری روی اون انجام نمیده و دیفرگ برای سالید ها انجام نمیشه.

گزینه ای با عنوان آنالیز در این بخش وجود داره که بهتون اجازه میده فقط از مقدار دیفرگ درایو یا هارد لپ تاپ مورد نظرتون مطلع بشین. بعد از تموم شدن عملیات دیفرگ کردن لپ تاپ ، عبارت 0% به نمایش در میاد و میتونین مطمئن بشین که این کارو درست انجام دادین.

نمایندگی ایسوس در تهران

نمایندگی ایسوس در تهران ، یک دپارتمان تخصصیه که خدمات و سرویس های مربوط به محصولات این کمپانی رو به کاربرای عزیز ارائه میده. این مجموعه با استفاده از تجهیزات پیشرفته و کمک گرفتن از کادر حرفه ای و مجرب، تونسته بهترین سطح کیفی خدمات رسانی رو ارائه بده و به عنوان یکی از تخصصی ترین واحدهای مرکز سخت افزار ایران شناخته بشه. شما عزیزان میتونین با مراجعه به نمایندگی ایسوس در تهران، انواع مدل های لپ تاپ، تبلت، موبایل، هارد و … این برند رو به صورت اورجینال خریداری کنین. لازمه بدونین که فعالیت اصلی این نمایندگی، در حوزه ی تعمیرات هست و میتونین برای ترمیم بی نقص و کامل هر کدوم از محصولات ذکر شده، رو مهارت تکنسین های ما حساب کنین.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری