جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا فن لپ تاپ صدا می دهد ؟

فن یکی از قطعات مهم به کار رفته در لپ تاپ ایسوس و سایر لپ تاپ هاست. این قطعه ی مهم وظیفه ی بسیار بزرگی را در حفظ سلامت دستگاه ایفا میکند. همانطور که میدانید لپ تاپ ها از قطعات بسیار زیاد داخلی تشکیل شده اند که فعالیت هر کدامشان با تولید گرمای قابل توجهی همراه است. این گرما باید از لپ تاپ خارج شود تا قطعات این دستگاه از گرمای زیاد، دچار آسیب نشوند.

انجام این وظیفه به عهده ی فن لپ تاپ است. گاهی ممکن است فن لپ تاپ ایسوس و یا هر لپ تاپ دیگری، با مشکل و خرابی روبرو شود. یکی از متداول ترین مشکلاتی که بسیاری از کاربران به هنگام مراجعه به نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس از آن ابراز نگرانی میکنند، صدا دادن فن لپ تاپ ایسوس است.

این مشکل به دلایل مختلفی رخ میدهد و در بسیاری از مواقع قابل حل است. نمایندگی لپ تاپ ایسوس به دلیل شایع بودن چنین اختلالی در عملکرد فن انواع لپ تاپ ها، این مقاله را به بررسی این مشکل و نحوه ی برطرف ساختن آن اختصاص داده است. از دیگر مقاله ها می توان به تعمیر مادربرد لپ تاپ ، تنظیمات بایوس لپ تاپ و … در  سایت نمایندگی ایسوس اشاره کرد.

صدا دادن فن لپ تاپ ایسوس

با مشکل صدا دادن فن لپ تاپ ایسوس چکار کنیم؟

اگر به تازگی متوجه مشکل صدا دادن فن لپ تاپ ایسوس خود شده اید، این مقاله به شما اختصاص دارد. معمولا در چنین مواقعی، ممکن است لپ تاپ شما بیش از حد گرم شده و به جریان هوای بهتری نیاز داشته باشد، و یا ممکن است این فن ها قدیمی شده و دیگر کارایی اولیه را نداشته باشند.

شما می توانید با چک کردن فرآینده های در حال اجرا بررسی کنید که آیا بستن برنامه ها به بهتر شدن شرایط کمک می کند و یا با مشکل نشت حافظه مواجه هستید. تمیز نگاه داشتن سیستم تهویه امری مهم است. تهویه ی مناسب، موجب می شود که لپ تاپ شما خنک تر بماند، و از کارکرد بیش از حد فن ها جلوگیری شود.

علت های اصلی صدا دادن فن لپ تاپ ایسوس

1. کهنه شدن فن ها :

از مهم ترین دلایل صدا دادن فن لپ تاپ ایسوس ، کهنه شدن فن و یا کثیف شدن آن هاست، که لازم است حتما مورد توجه قرار گیرد

2. تداخل فن ها :

  اگر سیستم تهویه و فن های شما گرد و غبار گرفته باشند، هوای گرم برای خروج دچار مشکل می شود، بنابراین فن ها برای جبران کردن این کندی، با سرعت بیشتری می چرخند و سر و صدا به راه می اندازند. این مشکل را می توان با استفاده از یک قوطی هوای فشرده با برای تمیز کردن گرد و غبار حل کرد.

3. استفاده بیش از حد از منابع دستگاه :

هنگامی شما برنامه های زیادی را به طور همزمان باز کرده باشید، پردازشگر و حافظه ی دستگاه شما باید برای اجرای بدون نقص تمام آن ها، بیشتر کار کنند. این کارکرد بیشتر، حرارت بیشتری ایجاد می کند، بنابراین فن ها باید سریعتر بچرخند تا جریان هوای خنک ورودی را برقرار کرده و هوای گرم تر را به بیرون هدایت کنند. این چرحش مداوم و پرقدرت ممکن است با تولید صدای زیادی همراه شود و چنین مشکلی رقم بخورد.

4. عدم سرویس دوره ای لپ تاپ ایسوس

چگونه صدای زیاد فن لپ تاپ را کاهش دهیم؟

  • کاهش صدای فن لپ تاپ با استفاده از فن خنک کننده جداگانه
  • کم کردن صدای فن لپ تاپ ایسوس با متوقف کردن پردازش ها
  • رفع مشکل صدای فن لپ تاپ asus با باز کردن و تمیز کردن بخش های مختلف آن
  • کاهش صدای فن لپ تاپ با استفاده از نرم افزار کنترل صدای فن
  • کم کردن صدای شدید فن لپ تاپ با تغییر سیستم عامل
  • تعویض فن قدیمی لپ تاپ ایسوس که درست عمل می کند

نمایندگی لپ تاپ ایسوس

نمایندگی لپ تاپ ایسوس به جهت کاربرد وسیع انواع محصولات ایسوس در بازار های کشورمان، احداث گردید. این نمایندگی در شعب مختلف تهران، کرج و شهرستان های مختلف به فعالیت میپردازد. نمایندگی لپ تاپ ایسوس در دو حوزه ی کلی فروش و تعمیر انواع لپ تاپ های ایسوس خدمت رسانی خود را به کاربران و متقاضیان عزیز به انجام میرساند.

کلیه ی این خدمات به همراه گارانتی و ضمانت نامه ارائه میشود که خوشبختانه از این نظر رضایت خاطر اکثریت کاربران فراهم آمده است. شما عزیزان نیز در صورت تمایل به بهره مندی از این خدمات، میتوانید با شعب نمایندگی لپ تاپ ایسوس، تماس حاصل کنید.

2/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری