جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

علائم ثابت ماندن پیکسل‌ها در لپ‌تاپ چیست؟

علائم ثابت ماندن پیکسل ها در لپتاپ چیست؟ وجود نقاط سبز یا قرمز رنگ در صفحه نمایش لپ‌تاپ از نشانه‌های ثابت ماندن پیکسل‌ها در لپ‌تاپ است. چنانچه با دقت به نمایشگر لپ‌‌تاپ خود خیره شوید، احتمال دارد نقاطی روشن و یا سیاه توجهتان را جلب نماید. این نقاط در مقایسه با نمایشگر، متفاوت هستند. نقاط مذکور لقب پیکسل معیوب را به خود گرفته‌اند. لازم به ذکر است ، پیکسل معیوب به سه دسته سوخته، گیرکرده و پیکسل داغ‌ شده تقسیم می ‌گردد.

ثابت ماندن پیکسل ها در لپ تاپ

راه‌های رفع ثابت ماندن پیکسل‌ها در لپ‌تاپ

برای برطرف کردن ثابت ماندن پیکسل‌ها در لپ‌تاپ می‌توانید راهکار ماساژ دادن اطراف پیکسل مرده را انجام دهید. وجود پیکسل‌های غیر منطبق یا ثابت در صفحه نمایش لپ‌تاپ امری است آزار دهنده. پیکسل‌‌های ثابت به رنگ سبز یا قرمز باقی‌ می‌مانند.

لازم به ذکر است ، پیکسل‌های مذکور به ‌درستی با پیکسل‌‌های سالم نمایشگر روشن نمی‌گردند. وجود یک یا دو پیکسل معیوب موجب نمی‌گردد که کمپانی ها به تعویض صفحه نمایش لپ‌تاپ بپردازند. کمپانی ها در صورتی به تعویض نمایشگر لپتاپ اقدام می‌کنند که تعداد پیکسل‌های مرده بین ۱۰ تا ۱۸ عدد باشد.

شما کاربر گرامی می‌توانید درصورت ثابت ماندن پیکسل‌ها در لپ‌تاپ با یک پارچه نرم به‌ آرامی و با حرکت دوار بر اطراف پیکسل معیوب بکشید. این راه اغلب موجب روشن شدن صحیح پیکسل می‌گردد. با یافتن نقطه صحیح پیکسل را کمی به ‌منظور روشن شدن فشار دهید. 

در این روش باید انگشت خود را حدودا دو دقیقه روی صفحه نمایش نگه دارید تا پیکسل معیوبی قابل رویت نباشد. در صورتی که با این روش های اولیه مشکل لپ تاپ حل نگردید می توانید لپ تاپ خود را به کارشناسان ماهر و مجرب واحد تعمیر لپ تاپ ایسوس بسپارید.

نحوه تعمیر پیکسل معیوب

  • با بکارگیری یک شی نوک تیز به پیکسل معیوب فشار آورید. منظور از شی نوک تیز چیزی مانند مداد است. مداد را با یک پارچه بپوشانید. سپس جای پیکسل سوخته را تعیین و دستگاه را خاموش نمایید. حال می‌توانید با مداد برروی پیکسل سوخته به مدت ۱۰ ثانیه فشار آورید. برای مشاهده نتیجه لپ‌تاپ را روشن کنید.

  • در این مرحله می‌توانید با استفاده از نرم‌افزاری نظیر UDPixel و یا سایت JScreenFix، به سرعت رنگ‌‌های نمایشگر لپ‌تاپ را تغییر دهید. احتمال دارد پس از یک ساعت که از این روش استفاده کردید به نتیجه‌ای که مورد نظرتان است برسید.
ثابت ماندن پیکسل ها در لپ تاپ

نمایندگی ایسوس و واحدهای تعمیرات ایسوس

نمایندگی ایسوس به ارائه خدماتی از قبیل آموزش تعمیرات ایسوس ، تعمیرات ایسوس و فروش محصولات تولید شده توسط کمپانی ایسوس مبادرت می‌ورزد. تمامی فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده در این مرکز براساس استانداردهای جهانی انجام می‌پذیرد.

شما عزیزان میتوانید در صورت ثابت ماندن پیکسل‌ها در لپ‌تاپ و عدم توانایی در رفع مشکل به مرکز تعمیرات ایسوس مراجعه نمایید. کادرفنی این مرکز ابتدا به عیب‌یابی جزء به جزء دستگاه می‌پردازند. سپس بهترین گزینه را برای تعمیر برمی‌گزینند.

بدیهی است همین امر موجب می‌گردد احتمال تعویض اشتباه قطعه به صفر برسد. امیدواریم بتوانیم با ارائه خدماتی به روز و مشتری محور رضایت هرچه بیشتر شما عزیزان را کسب نماییم.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری