جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

رفع مشکل از کار افتادن تاچ تبلت ایسوس

ممکن است گاهی اوقات در هنگام لمس صفحه ی نمایش تبلت ایسوس، سوایپ کردن روی آن و یا زوم بر روی یک تصویر با مشکل از کار افتادن تاچ تبلت ایسوس رو به رو شوید و متوجه شوید که صفحه ی نمایش تبلت به لمس شما هیچ واکنشی نشان نمی دهد و در واقع حالت فریز شدن صفحه ی نمایش تبلت ایسوس رخ دهد. در این مقاله به دلایل از کار افتادن تاچ تبلت و راه کارهای برطرف کردن آن ها می پردازیم. همچنین می توانید با مطالعه تفاوت تبلت، نوت بوک و الترابوک ها اطلاعات زیادی از تبلت ها را کسب نمایید.

مشکل از کار افتادن تاچ تبلت ایسوس

علت پیدایش مشکل از کار افتادن تاچ تبلت ایسوس

روان بودن تاچ صفحه نمایش و عملکرد درست آن، یکی از ویژگی های لازم برای انواع تبلت می باشد. وارد شدن هر گونه آسیب به صفحه نمایش همچون ضربه، خراشیدگی و یا جذب هرگونه مواد شیمیایی به قسمت های داخلی تبلت ، می تواند عملکرد تاچ صفحه نمایش را مختل کند. به گونه ای که کاربر مجبور شود صفحه نمایش را تعویض کند.

شما همیشه باید با دقت کامل از صفحه نمایش تبلت خود محافظت کنید تا هیچ گونه آسیبی ندیده و از خطر فریز شدن صفحه ی نمایش تبلت ایسوس جلوگیری شود. بنابراین می توان گفت به طور کلی هر گونه اختلالی در دو بخش نرم افزار و سخت افزار تبلت می تواند مسبب پیدایش مشکل از کار افتادن تاچ تبلت ایسوس شود. اما در صورت بروز هرگونه مشکل با تعمیر تبلت ایسوس می توانید دوباره عملکرد آن را بهبود دهید.

راه حل های رفع مشکل صفحه نمایش لمسی تبلت ایسوس

آزاد کردن فضای رم

گاهی اوقات می توان با آزاد کردن حافظه رم تبلت خود به مشکل از کار افتادن تاچ تبلت ایسوس پایان داد. در تبلت های ایسوس روش های زیادی برای آزاد کردن فضای رم وجود دارد که پاک کردن حافظه کش اپلیکیشن ها و استفاده از اپلیکیشن هایی همانند Memory Booster یا Ram Optimizer از جمله این روش ها می باشد.

ریست کردن تبلت

ریست کردن تبلت ها هم می تواند یکی از راه حل های برطرف کردن مشکل از کار افتادن تاچ تبلت ایسوس باشد، زیرا با ریست کردن بسیاری از اپلیکیشن ها بسته می شوند و به این صورت فضای زیادی از حافظه رم نیز آزاد می شود.

بررسی شارژر

یکی دیگر از دلایل احتمالی کندی تاچ اسکرین یا فریز شدن صفحه ی نمایش تبلت ایسوس شارژر است. اگر از شارژر اصلی استفاده نمی کنید و یا کابل شارژر به خوبی به آداپتور متصل نشده باشد، مسئله تاچ اسکرین گوشی و کندی آن مطرح می شود، منبع تغذیه شارژر نیز اهمیت دارد؛ به عنوان مثال اگر  تبلت خود را با برق مستقیم در قطار شارژ می کنید، امکان ایجاد نویز و بی نظمی در جریان برق و شارژ رسانی به باتری تبلت وجود خواهد داشت.

ریست فکتوری

گاهی تنها اقدام موثر برای رفع مشکل از کار افتادن تاچ تبلت ایسوس، انجام دادن ریست فکتوریست. قبل از انجام دادن ریست فکتوری، حتما از فایل ها و اطلاعات مهم خود بکاپ تهیه کنید.

آپدیت برنامه های مورد استفاده

توجه کنید که همیشه جهت پیشگیری از مشکل فریز شدن صفحه ی نمایش تبلت ایسوس، بهتر است آخرین نسخه ی برنامه های داخل تبلت را داشته باشید.

ریست گوگل اکانت

یکی دیگر از روشهای رفع مشکل از کار افتادن تاچ تبلت ایسوس این است که گوگل اکانت را متوقف و سپس دوباره اجرا کنید.

اپلیکیشن های عیب یابی

در صورتی که صفحه نمایش به لمس کاربر هیچ واکنشی نشان نمی دهد و مشکل از کار افتادن تاچ تبلت ایسوس مشاهده شد، ممکن است تنها قسمتی از صفحه نمایش دچار خرابی شده باشد. شما می توانید با استفاده به کارگیری از یک اپلیکیشن تشخیص دهید که کدام قسمت از صفحه نمایش معیوب است و کدام قسمت آن هیچ مشکلی ندارد؛ برای مثال شما می توانید با استفاده از یک اپلیکیشن ماشین حساب، بخش های مختلف صفحه نمایش را امتحان کنید و با استفاده از قابلیت چرخش خودکار صفحه نمایش، عملکرد آن را در تمام جهات آزمایش کنید.

در ضمن با استفاده از یک اپلیکیشن نقشه و زوم کردن روی نقشه و یا کوچک و بزرگ کردن آن، می توانید عملکرد درست بخش های مختلف صفحه نمایش را بررسی کرده و با اقدامات درست تعمیرکار تبلت را در رفع مشکل صفحه نمایش لمسی تبلت ایسوس یاری کنید. چنانچه مشکل صفحه نمایش لمسی تبلت ایسوس با اعمال راهکارهای بالا نیز ادامه یافت، تبلت شما نیاز به تعمیر دارد.

تعمیرات تخصصی تبلت ایسوس

نمایندگی تعمیر تبلت ایسوس، با فراهم آوردن فضایی مجهز و حرفه ای، امکان از بین بردن انواع عیوب و ناکارآمدی در انواع تبلت های ایسوس را برقرار ساخته است. ما در این مرکز با به کارگیری کادر حرفه ای بخش تعمیرات ایسوس، شما را در تجربه ی کارکرد صحیح تبلت های ایسوس یاری می نماییم.

 

 

2/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری