جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

کلید fn در لپ تاپ ایسوس

در این مطلب، شما کاربران عزیز را با نکاتی کاربردی در مورد کلید fn در لپ تاپ ایسوس آشنا می کنیم. اگر جزء کاربران لپ تاپ ها و نوت بوک های ایسوس هستید، بدون شک با کلید fn در کیبورد این دستگاه مواجه شده اید.

این کلید کاربری های مختلفی در محصول مورد بحث دارد که در ادامه به صورت مفصل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. برای فعال کردن این کلید باید مراحلی را طی کنید که در ادامه این مراحل را نیز به شما آموزش خواهیم داد.

همچنین ما در این مقاله تلاش می کنیم که روش های کاربردی را برای رفع مشکلات این کلید و کار نکردن آن به شما ارائه دهیم. برای آشنایی با کاربردها و روش های رفع مشکلات کلید fn لپ تاپ ایسوس ، با ایسوس زون همراه باشید.

کلید fn در لپ تاپ ایسوس

کلید fn لپ تاپ ایسوس چیست؟

لپ تاپ به دلیل اندازه کوچکی که دارد، محدودیت هایی را برای کاربران به وجود آورده است. سازندگان تلاش کرده اند که این محدودیت ها را با قرار دادن برخی قابلیت های کمکی در بخش های مختلف این محصول برطرف نمایند.

کلید fn لپ تاپ ایسوس یکی از قابلیت هایی است که در کیبورد تعبیه شده و برخی از محدودیت های آن را برطرف می نماید. البته این کلید تقریبا در همه برندهای لپ تاپ وجود دارد، اما ممکن است کاربردهای مختلفی برای آن تعریف شده باشد. حروف Fn در واقع مخفف عبارت function است که عملکرد های مختلفی را با سایر کلیدها برای کاربران میسر می سازد.

در واقع با استفاده از این کلید می توانید کلیدهای میانبر بیشتری را ایجاد کرده و مورد استفاده قرار دهید. به عبارت بهتر می توان گفت که function ، عملکردی مشابه  modifiers keys های Ctrl و Shift و Alt در صفحه کلید رایانه دارد.

این کلید کاربردهای multimedia مثل Pause//Play کردن Music و Next//Previous کردن را در اختیار کاربر قرار می ‌دهد. همچنین اگر کلید fn لپ تاپ ایسوس را با دکمه F1 فشار دهید، سیستم در حالت Sleep یا Suspend to RAM قرار می گیرد.

رفع مشکل کار نکردن دکمه fn لپ تاپ asus

دکمه fn لپ تاپ ایسوس یک کلید بسیار پر کاربرد در این دستگاه است که در موارد متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلایل مختلف، ممکن است که این کلید کار نکرده و مشکلاتی را برای کاربران به وجود بیاورد. در این صورت، شما می توانید به چهار شکل مشکل را برطرف کرده و مجددا به کاربری های این دکمه دسترسی پیدا کنید. اصلی ترین روش های رفع مشکل کلید fn در لپ تاپ asus عبارتند از:

به روزرسانی درایور های لپ تاپ

یکی از اولین و کاربردی ترین روش های برای رفع مشکل دکمه fn لپ تاپ ایسوس ، بروز رسانی درایو های سیستم است. کارشناسان تعمیر لپ تاپ به کاربران توصیه می کنند که هم زمان با ارتقا سیستم عامل این محصول به ویندوز 10، درایوها را هم بروز رسانی کنند. برای این منظور باید به وب سایت رسمی ایسوس بروید و آخرین درایور های کلید function را دانلود و نصب نمایید. گاهی این درایو به صورت مجزا وجود ندارد و برای رفع مشکل این کلید، باید همه درایورها را آپدیت نمایید.

حذف  Synaptics pointing Device driver

یکی از دلایل بروز مشکل در عملکرد دکمه fn لپ تاپ ایسوس ، تضاد درایور های پیش فرض با ویندوز 10 می باشد. در این مواقع توصیه می شود Synaptics pointing Device driver را پاک کنید. برای لغو نصب یا پاک کردن این بخش باید وارد کنترل پنل شده و به بخش Uninstall program دسترسی پیدا کنید. پس از پایان این فرایند، مشکل برطرف شده و مجددا می توانید با کلید fn لپ تاپ خود کار کنید.

کلید fn در لپ تاپ ایسوس

پاک کردن درایو هات کی

یکی دیگر از اقداماتی که منجر به برطرف شدن مشکل عدم عملکرد دکمه fn لپ تاپ ایسوس می شود، پاک کردن هات کی است. برای این منظور باید Device Manager سیستم را باز کرده و درایور هات کی را در آن جستجو کنید. سپس روی درایور راست کلیک کرده و Uninstall را انتخاب نمایید.

در مرحله بعدی، درایور های موس و کیبورد را تحت عنوان HID Compliant Keyboard و HID Compliant Mouse پیدا کرده و پاک کنید. لپ تاپ ایسوس خود را ری استارت کرده و کلید مورد بحث را امتحان کنید. معمولا در بیشتر موارد، مشکل برطرف می گردد. چنانچه در هریک از مراحل ذکر شده با مشکل مواجه شدید، می توانید از متخصصین ما در نمایندگی تعمیرات ایسوس کمک بگیرید.

کلید fn در لپ تاپ ایسوس

نمایندگی ایسوس در کرج

نمایندگی ایسوس در کرج، مرکز رسمی برای ارائه ی خدمات حوزه ی فروش و ترمیم محصولات این کمپانی به کاربران می باشد.

انواع مدل های کامپیوتر، لپ ‌تاپ، ویدئو پروژکتور، تجهیزات جانبی و … ایسوس، در این نمایندگی به فروش رسیده و به صورت تخصصی تعمیر می گردند. در جهت ارائه ی خدمات مطلوب تر به شما کاربران گرامی و نیز عمل در مسیر مشتری مداری، مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات در نمایندگی ایسوس در کرج ارائه می شود.

شما کاربران گرامی ساکن استان البرز، در صورت نیاز به کسب اطلاعات در مورد هریک از محصولات ایسوس خود و یا تعمیرات آنها، می توانید با نمایندگی رسمی ASUS تماس گرفته و ضمن صحبت با مشاورین ما، مشکل خود را بدون نیاز به مراجعه به تهران برطرف نمایید.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری