جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش باز کردن لپ تاپ ایسوس

بازکردن لپ تاپ پروسه ی تخصصی و حساسی است که باید زیر نظر کارشناسان و تعمیرکاران مجرب شکل گیرد. یکی از اولین مباحثی که یک کارآموز باید با آن آشنا باشد، باز کردن لپ تاپ است. این مسئله می تواند از لحاظ تعمیراتی فرآیند ساده ای به نظر برسد. 

اما کوچک ترین خطا تا از کار افتادگی کامل سیستم و سوختن قطعات مهمی چون CPU ادامه دار می شود. پیشنهاد ما به شما این است که کلا این مسئله را فراموش کنید و از اقدامات ناشیانه برای باز کردن لپ تاپ بپرهیزید. البته اگر از قبل تا حدودی با ساختار داخلی لپ تاپ آشنا باشید، می توانید طی مطالعه ی این مقاله، از نکات ایمنی باز کردن لپ تاپ برای رفع مشکلاتی چون آبخوردگی و خشک کردن اجزای درونی سیستم مطلع شوید.

باز کردن لپ تاپ

نحوه ی صحیح باز کردن لپ تاپ

براساس عقیده ی بسیاری از کارشناسان تعمیر لپ تاپ  هنگامی که مشکل آبخوردگی لپ تاپ رخ می دهد، بهتر است کاربر بلافاصله سعی در باز کردن لپ تاپ داشته باشد و با پنبه ی الکلی دستگاه را خشک کند. البته این کار حتی اگر کاملا صحیح و اصولی هم طی شود، جایگزین تعمیر تخصصی نخواهد بود.

مراجعه به مراکز تعمیراتی برای رفع مشکل آبخوردگی لپ تاپ  نیازی غیر قابل چشم پوشی است. مشکلاتی که در آبخوردگی برای لپ تاپ رخ می دهد، بدون تعمیر تخصصی از بین نمی روند. در هر حال برای باز کردن لپ تاپ باید ابتدا دستگاه را خاموش کرد. سپس کابل های اتصالی از پورت ها و درگاه های سیستم جدا کنید. پس از این کار اولین جزیی که باید از لپ تاپ بیرون کشیده شود، باتری است. 

کلید پاور را بعد از خارج کردن باتری کمی نگه دارید تا برق ذخیره شده در مخزن دستگاه به طور کامل خالی شود. این فرآیند از اتصالی ناگهانی قطعات لپ تاپ ایسوس جلوگیری می نماید. پس از این باید به سراغ پیچ ها و چفت های لپ تاپ بروید. سعی کنید پیچ های باز شده را تک به تک جدا از یکدیگر نگهداری کنید تا حدالامکان مشکلی در بستن دوباره ی لپ تاپ ایجاد نشود.

آموزش باز کردن لپ تاپ

بیرون کشیدن قطعات درونی لپ تاپ را فراموش کنید

اگر بخواهیم یک توصیه ی مهم درباره ی باز کردن لپ تاپ ارائه دهیم، باید بگوییم که بهتر است بیرون کشیدن قطعات ریز و درشت درونی را فراموش کنید. به هنگام بستن دستگاه، جابه جایی یک میلی متری قطعات، سیستم تا مرگ کامل پیش خواهد برد. اگر باز کردن لپ تاپ برایتان ضروری شده است، سعی کنید دست کم از دفترچه ی راهنمای دستگاه بهره ببرید. از طرفی می توانید از هر مرحله ای که می گذرانید و از هر بخشی که باز می شود، عکسی تهیه کنید که شما را در بستن دوباره ی لپ تاپ یاری سازد.

آموزش باز کردن لپ تاپ

کلاس های آموزشی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نمایندگی رسمی ایسوس کلاس های آموزشی خاصی ارائه می دهد که کارآموزان می توانند در همان جلسات ابتدایی با پروسه ی باز کردن لپ تاپ ایسوس آشنا شوند. این کلاس ها در دو دوره ی عمومی و تخصصی برگزار می شوند. فرقی ندارد که شما یک کاربر عادی هستید یا یک تعمیرکار مبتدی، اساتید برتر ما در کنار شما هستند تا در ترمیم و تعمیر تمامی مشکلات احتمالی لپ تاپ حرفه ای شوید. جهت اطلاع از نحوه ی ثبت نام و هزینه های مرتبط با شهریه همواره می توانید با همکاران ما در واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید