جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیرات کارت صدا ایسوس

کارت صدای ایسوس مهم ترین بخش دستگاه برای پخش صدا می باشد. به همین دلیل تعمیرات کارت صدای ایسوس نیز دارای اهمیت بسیار می باشد.  بنابراین وجود این عنصر سخت افزاری بسیار ضروری و مهم است. خرابی کارت صدا به هر علت باعث عدم پخش صدا می شود.

به طور کلی این عنصر وظیفه ی ضبط و پخش صدا را دارد. نام دیگر کارت صدا، کارت صوتی می باشد. کارت صدای ایسوس به دلیل پیچیدگی هایی که دارد لازم است حتما توسط متخصصان تعمیر شود. کارت صدا کارتی است که در لپ تاپ ها و کامپیوتر ها به کار می رود.  در ادامه این مقاله به بررسی دیگر نکات در مورد کارت صدای ایسوس می پردازیم.

هزینه تعمیر کارت صدا ایسوس

قیمت تعمیر کارت صدا بسته به مدل این قطعه و نوع اتصال آن به سیستم، متفاوت است. شدت آسیب دیدگی اجزای کارت صدا هم تعیین کننده هزینه تعمیرات آن هستند. در مجموع برای برآورد دقیق تر هزینه تعمیر کارت صدا ایسوس یا هر برند دیگری، باید این قطعه را عیب یابی کرد. با توجه به این که کدام بخش ها آسیب دیده اند و آیا قابل ترمیم هستند یا نه، می توان به طور تقریبی قیمت تعمیرات را مشخص کرد. البته گاهی در حین تعمیر مشخص می شود که قطعه معیوب قابل ترمیم نیست و باید حتما تعویض شود. در این صورت هزینه تعمیر کارت صدا asus بیشتر است.

تاریخچه ی کارت صدا

در گذشته بلندگو های دستگاه توان خود را از برد اصلی می گرفتند. استفاده از کارت صدا از سال ۱۹۸۰ شروع شد. کارت صدا هم مثل کارت گرافیک بر روی دستگاه نصب می شود و در پشت آن چند فیش برای میکروفون و بلندگو قرار دارد. وظیفه ی کارت صدا آماده سازی سیگنال ها جهت پخش و دریافت سیگنال های ورودی از میکروفون و آماده کردن آن ها برای ذخیره در رایانه می باشد.

انواع کارت صدا

کارت صدا ها همانند انواع هارد به دو صورت اکسترنال و اینترنال عرضه می شود. اینترنال در دستگاه های کامپیوتر و لپ تاپ جای گذاری می شود.اکسترنال ها در مدل های گوناگونی عرضه می شوند که معمولا برای نصب آن ها از پورت های دستگاه استفاده می کنند.

بعضی از این کارت صدا ها دارای ولوم نیز هستند. این نوع کارت صدا ها به دلیل در اختیار داشتن انواع تنظیمات و در دسترس بودن ورودی ها و خروجی ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. تعمیرات انواع این کارت صدا ها در این مرکز انجام می شود. جهت  تعمیرات کارت صدای ایسوس نیز می توانید به این نمایندگی مراجعه کنید.

انواع اتصال کارت صدا به رایانه

  • بلندگو یا speaker
  • یک منبع ورودی آنالوگ مثل میکروفن، ضبط صوت، cd-player
  • یک منبع ورودی دیجیتال
  • یک منبع دیجیتال خروجی
  • یک منبع آنالوگ خروجی همانند ضبط صوت
  • cd-rom

مشکلات رایج کارت صدا

کارت صدا از هر نوع و مدلی که باشد، ممکن است دچار آسیب دیده شده و نیاز به ترمیم داشته باشد. یکی از مشکلات رایج کارت صدا، ضربه خوردن یا شکستن این قطعه است. همچنین ممکن است بر اثر آبخوردگی لپ تاپ یا کامپیوتر، رطوبت وارد کارت صدا شده و به اجزا و مدارهای آن آسیب برساند.

سوختگی برد اصلی کارت صدا، سوختگی و خرابی قطعات روی برد کارت صدا، عدم نصب درایور کارت صدا در کامپیوتر یا لپ تاپ، قطع شدن کلی صدا، وجود نویز و سوت در صدای خروجی، اتصالی برد، عدم شناسایی کارت صدا توسط ویندوز، قلع مردگی و سولفاته شدن برد، بخشی از مهم ترین مشکلاتی هستند که تنها با تعمیر کارت صدا ایسوس به صورت تخصصی برطرف می شوند.

خرابی و تعمیرات کارت صدای ایسوس

خرابی کارت صدا در دستگاه های ایسوس باعث می شود هیچ صدایی از دستگاه پخش نشود. یکی از مشکلاتی که باعث می شود کارت صدا به درستی عمل نکند نصب نبودن درایو مربوط به کارت صدا می باشد. البته در بعضی مواقع هم پخش نشدن صدا از دستگاه دلایل دیگری هم دارد که شامل قطع اتصال اسپیکر ها، ست نکردن اسپیکر ها با دستگاه، درست نبودن تنظیمات در Device Manager می باشد.

هر یک از این مشکلات در دستگاه های ایسوس باعث می شود تا عملکرد این عنصر به درستی انجام نشود. گاهی هم ممکن است تمامی تنظیمات درست باشد ولی کارت صدا توسط دستگاه خوانده نشود. به طور کلی تعمیرات کارت صدای ایسوس نیازمند مهارت و تخصص می باشد. انواع تعمیرات مورد نیاز برای کارت صدای ایسوس و همچنین تعویض این قطعه در این مرکز انجام می شود.

واحد تعمیرات ایسوس

واحد تعمیرات ایسوس جهت ارائه ی بهترین خدمات از به روز ترین تجهیزات و امکانات استفاده می کند. واحد تعمیرات از بخش هایی مجزا تشکیل شده است. این موضوع نشان از آن دارد که تعمیرات در این مرکزبه صورت  کاملا تخصصی ارائه می شوند زیرا تعمیر هر دستگاه به طور خاص به یک واحد اختصاص دارد.

جهت اطمینان شما عزیزان اگر قطعه ای نیاز به تعویض داشته باشد در این واحد با قطعه ی اصل جایگزین خواهد شد. تمام قطعات جایگزین شده اورجینال می باشند. واحد تعمیرات ایسوس علاوه بر تعمیر انواع تولیدات این کمپانی به تعمیرات کارت صدای ایسوس نیز می پردازد. تمام قطعات تعمیر شده برای مشتری تست شده و در صورت سلامت کامل تحویل داده می شود.

نمایندگی ایسوس

نمایندگی ایسوس با بهره مندی از متخصصان مجرب و کارآزموده توانسته است برای مشتریان اولویت اول باقی بماند. تمام خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی ایسوس زیر نظر برترین مدیران صورت می گیرد. حضور مشاوران نمونه در این نمایندگی به خریداران کمک می کند تا به تمام مشخصات فنی هر دستگاه دسترسی داشته باشند. فروش انواع تولیدات شرکت ایسوس در این نمایندگی این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا با یکبار مراجعه تمام محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

انواع کارت صدای ایسوس نیز در این  مجموعه به فروش می رسد. انواع تعمیرات، فروش محصولات، گارانتی دستگاه ها در نمایندگی رسمی ایسوس امکان پذیر است. تعمیرات کارت صدای ایسوس یکی دیگر از خدماتی است که توسط نمایندگی رسمی ایسوس ارائه می شود.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید