جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

شناسایی نشدن سیم کارت در موبایل ایسوس

یکی از کاربردهای اصلی گوشی موبایل ارتباط برقرار کردن با دیگران است؛ هدف ساختن موبایل نیز ارتباط بوده و درصورتی که مشکلی برای این ویژگی پیش بیاید می توان گفت که بیشتر ویژگی های یک موبایل نیز از کار افتاده است. توانایی ایجاد ارتباط از طریق تماس های صوتی و تصویری، ارسال پیامک، اتصال به اینترنت همراه و… توسط سیم کارت انجام می شود و عدم شناسایی سیم کارت درگوشی های موبایل باعث ازکارافتادن این موارد خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم مشکل عدم شناسایی سیم کارت در موبایل ایسوس را به صورت تخصصی بررسی کرده و با ارائه چند راه حل ساده آن را حل کنیم؛ با وب سایت نمایندگی ایسوس همراه باشید تا بتوانید گوشی ایسوس خود را از این مشکل نجات دهید.

رفع مشکل شناسایی نشدن سیم کارت در موبایل ایسوس

راه حل های مختلفی برای نخواندن سیم کارت در موبایل ایسوس وجود دارد که با بررسی و عیب یابی گوشی های مشتریان در مرکز تعمیرات تخصصی نمایندگی ایسوس به 7 مشکل پرتکرار و عمده برخوردیم که راه حل های این مشکلات را در ادامه خواهید دید.

به این نکته توجه داشته باشید، درصورتی که مشکل عدم شناسایی سیم کارت در موبایل Asus با روش های زیر رفع نشد، می توانید برای دریافت راهنمایی  و رفع مشکل باما تماس  بگیرید.

عدم شناسایی سیمکارت در موبایل ایسوس

ریستارت کردن گوشی

اگر سیم کارت جدیدی را وارد گوشی کرده اید، بهتر هست که یک بار دستگاه خود را خاموش و روشن کنید. در اکثر گوشی های اندرویدی تا زمانی که گوشی یک بار ریستارت نشود توانایی تشخیص سیم کارت جدید وجود نخواهد داشت. ریستارت کردن گوشی جزو یکی از آسان ترین راه حل ها برای مشکل شناسایی نشدن سیم کارت در موبایل ایسوس است.

سیم کارت را به درستی در جایگاه خودش تنظیم کنید

قرار گرفتن سیم کارت در جایگاهی که دارد بسیار مهم است؛ اگر سیم کارت درگوشی ایسوس کمی جابه جا شود ممکن است با عدم شناسایی سیم کارت و درنتیجه پرش های متداول آنتن مواجه شوید که لازم است برای رفع این مشکل سیم کارت را به درستی در مکان خودش قرار دهید.

در بعضی از مواقع ممکن است گوشی از دست شما افتاده یا ضربه ناگهانی به آن وارد شود که همین کار باعث جابه جایی سیم کارت درگوشی ایسوس می شود. یکی از بهترین روش ها برای حل این مشکل فیکس کردن سیم کارت با چسب یا کاغذ است تا به خوبی در جای خود قرار بگیرد.

باتری و سیم کارت ها را خارج کنید

اگر با مشکل عدم شناسایی سیم کارت در موبایل ایسوس برخورد کردید، باتری و سیم کارت را به مدت 30 ثانیه از گوشی خارج کرده و دوباره آن ها را وارد کنید؛ در بیشتر مواقع با انجام دادن این کار مشکل شناسایی نشدن سیم کارت در موبایل ایسوس حل خواهد شد.

انتخاب دستی اپراتور شبکه

در بعضی از مواقع به دلیل مشکلات نرم افزاری یا تداخلاتی که درگوشی و نرم افزارهای نصب شده ایجاد می شود ممکن است شبکه ارتباطی تلفن همراه ایسوس شما تغییر کند؛ در این جور مواقع می توانید با انتخاب دستی شبکه مشکل عدم شناسایی سیم کارت در موبایل Asus را برطرف کنید.

برای تنظیم کردن دستی شبکه موبایل ایسوس، مراحل زیر را پیش بروید:

  1. وارد تنظیمات شوید و گزینه Wireless and Networks را انتخاب کنید
  2. از بخش Mobile Networks گزینه Network Operators را انتخاب کنید
  3. اپراتور شبکه همراه خود را انتخاب کنید و سپس چند ثانیه منتظر بمانید تا تنظیمات اعمال شود

انتخاب خودکار اپراتور شبکه

در بعضی از مواقع در حالت دستی نمی توان شبکه سیم کارت را به صورت صحیح انتخاب کرد؛ در بخش Network mode می توان انتخاب را به صورت خودکار به عهده تلفن گذاشت تا بهترین شبکه را انتخاب کند.

تمیز کردن سیم کارت

تابه حال به بخش طلایی رنگ سیم کارت دقت کرده اید؟ درصورتی که در این بخش لکه های کوچک و سیاه رنگی وجود داشته باشد نشان از این است که سیم کارت کثیف شده، این مشکل می تواند باعث پرش آنتن و عدم شناسایی سیم کارت در موبایل ایسوس شود.

برای تمیز کردن سیم کارت می توانید از یکپارچه نرم و کمی الکل استفاده کنید، محل قرارگیری سیم کارت را نیز با یک دمنده هوا می توانید به صورت کامل پاک کنید.

ثبت سریال گوشی و رجیستر کردن

بر اساس قوانین داخلی کشور، تمامی گوشی هایی که وارداتی هستند باید رجیستر شوند وگرنه پس از مهلتی که برای رجیستر کردن گوشی وجود دارد، آنتن و شبکه سیم کارت های آن از کار میفتد و به مشکل عدم شناسایی کردن سیم کارت درگوشی ایسوس مواجه خواهید شد.

نمایندگی ایسوس؛ رفع تمامی مشکلات گوشی شما

کارشناسان و مهندسین مرکز تعمیرات تخصصی نمایندگی ایسوس با ارائه سرویس ها و خدمات حرفه ای به مشتریان این مرکز از دیرباز تاکنون توانستند مهارت بالای خود را در این زمینه اثبات کنند . در این مرکز برای هرکدام از محصولات ، کارشناسان خبره در زمینه ی همان محصول در نظر گرفته شده که این امر موجب بالا رفتن محسوس کیفیت خدمات گردیده است . شما می توانید در صورت ایجاد شدن مشکلات برای دستگاه های ایسوسی خود مانند لپ تاپ، تبلت، موبایل، پروژکتور و… از طریق راه های ارتباطی که در وب سایت نمایندگی ایسوس وجود دارد با کارشناسان ارتباط برقرار کرده تا در کمترین زمان نسبت به رفع مشکل شما اقدام کنند.

3.5/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید