جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

با 6 ترفند، عمر لپ تاپ را دو برابر کنید

لپ تاپ ها به دلیل ساختار ویژه ای که دارند و نیز نوع و حجم کاربری، عمر کاری محدودی دارند. شما برای خرید یک لپ تاپ جدید، نیاز به صرف هزینه نسبتا بالایی دارید. از این رو بیشتر کاربران به دنبال روش هایی هستند که مستهلک شدن لپ تاپ و خرید یک مدل جدیدتر را به تعویق بیندازد. همکاران ما در واحد تعمیر لپ تاپ نمایندگی ایسوس ، روش ها و ترفندهایی را در اختیار ما قرار داده اند که به موجب آنها می توانید عمر کاری لپ تاپ خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. با مراجعه به ادامه مطلب، می توانید با کاربردی ترین روش ها و ترفندهای افزایش عمر لپ تاپ آشنا شده و مدت زمان بیشتری را با لپ تاپ ایسوس خود کار کنید.

افزایش عمر لپ تاپ

6 ترفند افزایش عمر لپ تاپ

اقدامات زیر به شما کمک می کنند که عمر مفید لپ تاپ asus خود را افزایش داده و از بروز مشکلات متعدد در آن پیشگیری به عمل آورید:

لپ تاپ را با دمای محیط هماهنگ کنید

دما و تغییرات دمایی، تاثیر بسیار زیادی در سلامتی یا خرابی لپ تاپ دارد. یکی از نکاتی که در افزایش عمر لپ تاپ موثر است، هماهنگ کردن این دستگاه و تطبیق آن با دمای محیط است. توضیح این که هیچ‌وقت لپ ‌تاپی را که از هوای گرم بیرون وارد اتاق سرد و کولردار شده، به سرعت روشن نکنید، اجازه دهید حداقل یک ربع در محیط اتاق باقی بماند تا دمای آن پایین بیاید و کاملا با دمای محیط آداپته گردد. همچنین سعی کنید لپ ‌تاپی را که از هوای سرد، داخل فضای گرم آمده را پس از گذشت چند دقیقه و هماهنگی با دما روشن نمایید.

مراقب باتری لپ تاپ باشید

باتری یکی از مهم ترین قطعات لپ تاپ است که در صورت خرابی، کل بخش های دستگاه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. یکی از اشتباهات رایج کاربران این است که باتری لپ تاپ شان را بیرون آورده و آن را به برق متصل می کنند. باید بدانید که حتی اگر این کار باعث افزایش عمر باتری شود، عمر کلی دستگاه را کاهش خواهد داد. بنابراین برای افزایش عمر لپ تاپ خود، بهتر است که باتری را از آن خارج نکنید. به طور کلی همکاران ما در نمایندگی تعمیرات ایسوس ، به کاربران توصیه می کنند که همواره مراقب باتری لپ تاپ خود باشند و از خرابی آن جلوگیری کنند.

افزایش عمر لپ تاپ

لپ تاپ را تمیز کنید

اقدام دیگری که باعث افزایش عمر لپ تاپ می شود، تمیز کردن به موقع این دستگاه و بخش های مختلف آن است. این کار باعث می شود که گرد و خاک موجود در بخش های مختلف دستگاه از بین رفته و از آثار سوء آن پیشگیری شود. همچنین می توانید هر چند وقت یک بار، با یک برس کوچک خروجی هوا را تمیز کنید. البته فراموش نکنید که برای این کار، باید لپ تاپ خاموش باشد.

لپ تاپ را با احتیاط جابجا کنید

اگر جزء کاربرانی هستید که نیاز به جایجایی مداوم لپ تاپ دارید، باید به فکر یک کیف یا کوله مناسب باشید که با نگهداری درست، شرایط را برای افزایش عمر لپ تاپ ایسوس شما فراهم نماید. استفاده از کوله پشتی های معمولی و بی کیفیت، علاوه بر لپ تاپ به ستون فقرات شما هم آسیب خواهد رساند. کوله لپ تاپ باید ضد آب باشد و محفظه‌های مناسب و کافی برای وسایل جانبی همچون شارژر و … داشته باشد.

چیزی روی لپ تاپ نگذارید

خیلی از کاربران روی لپ تاپ خود را با وسایلی همچون کتاب و جزوه و … پر می کنند. اصلا مهم نیست که وزن این اقلام کم هستند یا زیاد! باید بدانید که هر وزنی، هر چند خیلی کم، با قرار گرفتن روی لپ ‌تاپ به آن آسیب می ‌زند.

افزایش عمر لپ تاپ

آنتی ویروس نصب کنید

تا اینجا هرچه گفتیم، برای افزایش عمر لپ تاپ در بخش سخت افزاری این دستگاه بود. خب این دستگاه بخش های نرم افزاری هم دارد که نیاز به مراقبت و رعایت نکاتی دارند. نصب یک آنتی ویروس قوی و نصب برنامه ها از منابع معتبر، از جمله اقداماتی هستند که در بخش های نرم افزاری، امنیت و عمر کاری لپ تاپ شما را افزایش می دهند.

نمایندگی ایسوس

نمایندگی ایسوس ، مرکز معتبر و رسمی ارائه دهنده ی خدمات مربوط به فروش محصولات ایسوس و تعمیرات و خدمات پس از فروش، می باشد. این نمایندگی توانسته با به کارگیری متدهای نوین، اعتماد و رضایت کاربران را جلب نماید. فروشگاه های مرکزی ایسوس که تحت نظر این مرکز فعالیت می کنند، وظیفه ی عرضه ی تولیدات جدید ایسوس به صورت اورجینال را بر عهده دارند. همچنین در این فروشگاه ها، مشاوره های تخصصی فروش به خریداران ارائه می گردد. کارشناسان این بخش، به واسطه ی برخورداری از دانش فنی بالا در مورد مشخصات محصولات ایسوس، قادر به ارائه ی راهنمایی های کامل و جامعی به شما مشتریان محترم می باشند.

Rate this post
اشتراک گذاری