جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر فن آل این وان ایسوس

 در قدم اول بهتر است بررسی کنیم که آل این وان چیست؟ آل این وان ها کامپیوتر های فشرده ی رو میزی هستند که به جای بهره مندی از تجهیزاتی جداگانه مثل کیس ، تمامی آن ها در مانیتور این دستگاه جمع آوری شده است. به طوری که ساختار آل این وان یک مانیتور ، کیبورد و موس می باشد. آل این وان ها به دلیل فضای کمتری که اشغال می کنند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. اما فشردگی آن ها نیز سبب می شود تا در فواصل زمانی کوتاه مدت دچار آسیب دیدگی بشوند. یکی از قطعات مهم در این دستگاه فن آل این وان ایسوس می باشد.

همان طور که می دانید وظیفه ی گردش هوا در آل این وان بر عهده ی فن می باشد.  این قطعه تاثیر بسیار زیادی بر سلامت دستگاه دارد،  زیرا حرارت بسیار بالای قطعات آل این وان یکی از مواردی است که تاثیر بسیاری بر سلامت دستگاه داشته و در صورتی که ادامه دار شود مشکلات بسیاری در کارکرد این کامپیوتر ایجاد می کند. روش ها و برنامه هایی برای بهبود عملکرد فن قطعه و کنترل کار آن وجود دارد؛ اما این روش ها بیشتر وقتی کاربردی هستند که فن دچار خرابی نشده باشد و تنها هدف کاربر، بهبود عملکرد آن باشد.

به هر ترتیب، تعمیر فن آل این وان ایسوس یا تعویض لازم است توسط کادر فنی حرفه ای و مجرب انجام شود. اگر این قطعه به صورت اشتباه تعمیر و تعویض شود، می تواند منشأ بروز مشکلات و خطرات جدی برای دستگاه باشد. متخصصان واحد تعمیرات آل این وان به دلیل بهره مندی از اطلاعات کافی برای تعمیرات می توانند بدون اینکه دستگاه را دچار اختلالات بیشتری بکنند تعمیرات آل این وان ایسوس را اعمال کنند. به یاد داشته باشید تعمیر فن آل این وان ایسوس از عهده افراد عادی خراج بوده و لازم است توسط تعمیرکار مجرب عیب یابی و تعمیر شود. در ادامه به بررسی عملکرد فن آل این وان و راج ترین مشکلات آن می پردازیم.

کارکرد فن در آل این وان

فن در آل این وان به منظور کنترل و کاهش دمای قطعات این دستگاه جای گذاری شده است . همان طور که پیش تر اشاره کردیم آل این وان یک سیستم فشرده است که این فشردگی علت حساسیت بسیار بالای این دستگاه می باشد. اگر فن وجود نداشته باشد و یا به هر دلیلی کار نکند، دمای قطعات کنترل نشده و به مرور زمان بخش هایی همچون cpu با خطر سوختگی مواجه می شوند. بدیهی است که سوختن قطعاتی مثل مادربرد، سی پی یو، کارت گرافیک، هارد و … می تواند منجر به بروز مشکلات جبران ناپذیر و پر هزینه ای در آل این وان شود. جالب است بدانید که فن دارای یک خروجی هوا یا ونت خروجی است که از طریق آن، دمای دستگاه را کنترل می کند. در بخش بعدی به بررسی مشکلات رایج فن آل این وان ایسوس می پردازیم.

مشکلات رایج فن آل این وان ایسوس

از کار افتادن ناگهانی فن آل این وان ایسوس یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است برای فن به وجود بیاید. عدم کارکرد این قطعه بالا رفتن دمای دستگاه را در پی خواهد داشت.  این مساله معمولا ناشی از جمع شدن گرد و غبار در میان پره های فن می باشد. همچنین ممکن است یک شئ خارجی در فن گیر کرده باشد و یا به خاطر داغ شدن بیش از حد دستگاه، این قطعه توانایی عملکردی خود را از دست بدهد.

یکی دیگر از مشکلات فن هم مربوط به زمانی است که اتصالات این دستگاه قطع شده و به این ترتیب عملکرد آن مختل می شود. هریک از موارد ذکر شده باید در اسرع وقت بررسی و برطرف شوند؛ در غیر این صورت خرابی فن آل این وان ایسوس باعث بروز مشکلات جدی در این دستگاه می شود.  به یاد داشته باشید طراحی و جای گذاری قطعات در آل این وان بسیار نزدیک به یکدیگر می باشد که به همین علت لازم است تعمیرات توسط افراد حرفه ای و مجرب انجام شود.

عیب یابی، مهم ترین مرحله در تعمیر آل این وان ایسوس

عملکرد فن در آل این وان ایسوس همانند بسیاری از تجهیزات و دستگاه ها، به خنک سازی و تهویه ی هوا مربوط میشود. آل این وان های ایسوس به طور عمده از دو فن در ساختار سخت افزاری خود، برخوردارند. ، يکی فن پاور يا منبع تغذيه و دیگری ، فن پردازنده يا CPU که در روی سی پی یو نصب شده است. عیب یابی مشکلات و اختلالات موجود در هر یک از این فن ها امری تخصصی است و مهم ترین عامل در  تعمیر فن آل این وان ایسوس محسوب میشود.

عیب یابی این فن ها، علاوه بر تخصص و مهارت، نیازمند تجهیزات و ابزار ویژه نیز خواهد بود. لازم است به اطلاعتان برسانیم، عواملی مثل پایین آمدن دور فن و سروصدا کردن آن باعث می شود دمای سی پی یو  بالا رفته و این امر موجب کاهش کارایی سیستم و خراب شدن سی پی یو شود. پس توصیه میشود نسبت به عیب یابی و تعمیر فن آل این وان ایسوس ، توجهات لازم را به عمل آورید.

نمایندگی تعمیرات آل این وان

نمایندگی تعمیرات آل این وان یک مرکز تخصصی و تحت حمایت مرکز سخت افزار ایران می باشد. دسترسی نمایندگی آل این وان به انواع مختلف این دستگاه به صورت اورجینال سبب شده تا مشتریان بتوانند برای خریدی مطمئن به نمایندگی رسمی آل این وان مراجعه کنند.  در این مرکز تکنسین هایی فعالیت می کنند که همگی جزء مجرب ترین متخصصین آی تی بوده و به صورت ویژه در زمینه تعمیر کامپیوتر های چند کاره تبحر دارند. ابزار و دستگاه هایی که در فرایند تعمیر آل این وان مورد استفاده قرار می گیرند از بین پیشرفته ترین نمونه های روز دنیا انتخاب شده اند. تعویض و تعمیر فن آل این وان ایسوس تنها یکی از خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات آل این وان می باشد. تعمیرات دیگر بخش های آل این وان نیز در این واحد انجام می شود.

نمایندگی رسمی ایسوس

نمایندگی رسمی ایسوس با هدف مشتری مداری و تضمین کیفیت کلیه مهندسان و متخصصان برتر را گرد هم آورده تا بتواند بهترین سرویس ها را ارائه کند. نمایندگی ایسوس انواع محصولات این کمپانی را همراه با ضمانت نامه ی معتبر به فروش می رساند. بهره مندی از مشاوران نیز امکان خریدی هوشمندانه و مفید را برای کاربران فراهم کرده است. دسترسی واحد تعمیرات ایسوس به انواع تجهیزات و قطعات نیز سبب شده تا فرآیند تعمیرات در این مجموعه در بالاترین سطح کیفی ارائه شود. مشتریان می توانند به منظور بهره مندی از خدمات ارائه شده در این نمایندگی به واحد تعمیرات ایسوس مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز را دریافت نمایند.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری