جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

9 ترفند خرید لپ تاپ دست دوم

لپ تاپ دیگه تبدیل به یه ابزار مهم و کاربردی در زندگی روزمره شده و همه به نحوی نیاز به این دستگاه دارن؛ بعضیا در حد حرفه ای تر و بعضی ها هم واسه کارای جزئی تر. با توجه به افزایش قیمت محصولات الکترونیک، خرید یه لپ تاپ مناسب که بتونه هم ی نیازهای شما رو به بهترین شکل برطرف کنه، کار راحتی نیست و بودجه ی زیادی لازم داره. به همین خاطر هم الان خیلیا ترجیح میدن یه لپ تاپ دست دو یا کار کرده بخرن و اینطوری، مخارجشون رو کمی کاهش بدن. خرید لپ تاپ کار کرده هم به این راحتی نیست و اگه با ترفندهای اون آشنا نباشین، قطعا نمی تونین محصول مناسبی رو تهیه کنین. 

به هر حال این جور لپ تاپ ها قبلا استفاده شدن و نمیشه از سالم بودنشون اطمینان کامل داشت. ترفندها و نکاتی وجود داره که با در نظر گرفتن اونا، میتونین انتخاب مناسب تری داشته باشین و یه لپ تاپ سالم و خوب بخرین. با تجربه ی همکارای ما در واحد تعمیر لپ تاپasus در نمایندگی ایسوس همراه باشین تا شما عزیزان رو با 9 مورد از کاربردی ترین ترفندهای خرید لپ تاپ دست دوم آشنا کنیم.

ترفند خرید لپ تاپ دست دوم

ترفندهای کاربردی خرید لپ تاپ دست دوم

در زیر، 9 مورد از ترفندهایی رو که به شما کمک میکنه بتونین یه لپ تاپ دست دوم مناسب تهیه کنین، مورد بررسی قرار میدیم:

ظاهر لپ تاپ

ظاهر لپ تاپ یه فاکتور خیلی مهمه که نشون میده کاربر چطوری از این محصول نگهداری کرده. بدنه و ظاهر تمیز دستگاه، نشون دهنده ی اینه که کاربر حواسش به دستگاه بوده و به خوبی ازش نگه داری کرده. به عبارت بهتر باید بگیم که موقع خریدن لپ تاپ ایسوس کار کرده، اول ظاهر و بدنه ش رو با دقت بررسی کنین؛ اگه این بخش ها مشکلی نداشتن، بعدش برید سراغ فاکتورهای دیگه. در غیر این صورت، قید خریدش رو بزنین و کلا بی خیالش بشین.

شارژر و باتری

دومین معیار مهم در خرید لپ تاپ دست دوم ، توجه به شارژر و باتری این دستگاه هست. اگه هر کدوم از این بخش ها مشکلی داشته باشن، خریدن اون لپ تاپ براتون هیچ فایده ای نخواهد داشت. برای اینکه از سالم بودن باتری و شارژر مطمئن بشین، لپ تاپ asus رو روشن کنین و ببینین چقدر شارژ باتری رو نگه میداره؛ همچنین اونو شارژ کنین و ببیین که آداپتور سالم هست یا نه. اگه دیدین که باتری در کمتر از 20 دقیقه خالی شد، قطعا یه مشکلی هست و بهتره اون لپ تاپ رو خریداری نکنین.

صفحه نمایش

سومین موردی که کارشناس های تعمیرات ایسوس برای خرید لپ تاپ دست دوم به کاربرا توصیه می کنن، بررسی و تست سلامت صفحه نمایش لپ تاپ هست. خرابی این بخش میتونه شما رو حسابی توی دردسر بندازه طوری که مجبور بشین برای تعمیرش کلی هزینه کنین.

 برای اطمینان از سالم بودن این بخش، شما باید تصویر لپ تاپ رو از چند زاویه مختلف چک کنید و دقت کنین که تغییر رنگی در هیچ کدوم از قسمت های صفحه وجود نداشته باشه. اگه نقاط بی رنگ در صفحه نمایش دیدین، این یعنی صفحه نمایش ایراد داره.

ورودی ها و خروجی ها

ورودی ها و خروجی ها هم بخش های خیلی مهم لپ تاپ هستن که اگه سالم نباشن، شما رو با مشکلاتی مواجه میکنن؛ مثلا ممکنه که نتونین وسایل جانبی مثل فلش رو به لپ تاپ ایسوس تون متصل کنین. شما باید همه سوکت ها، فیش ها، و اتصالات وایرلس رو به دقت وارسی کنین. 

هر تعداد پورت  USB که در محصول مورد نظرتون هست رو بررسی کنین و مطمئن بشین که درست کار میکنن. البته خرابی یکی از پورت ها چندان اهمیتی نداره و میشه ترمیم یا تعویضش کرد ولی توجه داشته باشین که چند پورت مشابه دیه از همون نمونه، روی لپ تاپ باشه.

هارد دیسک

برای خرید لپ تاپ دست دوم ، شما باید از سالم بودن هارد دیسک هم مطمئن بشین. هارد دیسک یکی از مهم ترین بخش های لپ تاپه و چون اطلاعات در اون ذخیره میشن، باید خیلی بهش توجه کنین. خرابی این قطعه در واقع کل عملکردهای دستگاه رو تحت الشعاع قرار میده. 

توجه کنین که سیستم عامل لپ تاپ دست دوم مورد نظرتون به راحتی و بدون مشکل بوت شه و ظرفیت هارد دیسک رو چک کنین؛ اگه فکر میکنین به حافظه ذخیره سازی بیشتری نیاز دارین، هارد لپ تاپ رو قبل از خرید ارتقا بدین.

درایوها

یه سی دی (CD) یا دی وی دی(DVD) داخل درایو لپ تاپ بذارین و به این ترتیب، از سالم بودن این بخش هم مطمئن بشین. البته خرابی سی دی درایو مشکل چندان مهمی نیست و با تعویض این قطعه به راحتی میتونین مشکل لپ تاپ کارکرده ایسوس رو برطرف کنین.

تاچ پد

خب می رسیم به یکی از مهم ترین بخش های لپ تاپ یعنی تاچ پد. اگه این قطعه مشکلی داشته باشه، شما نمیتونین به راحتی با دستگاه کار کنین و نیاز به موس خواهید داشت. بنابراین قبل از خرید لپ تاپ دست دوم ، با چند کلیک راست و چپ، اطمینان پیدا کنین که تاچ پد به درستی کار میکنه.

بررسی مادربرد

بررسی مادربرد یکی از مهم ترین معیار ها در خرید لپ تاپ کار کرده هست که باید به صورت ویژه بهش توجه کنین. البته این مورد چندان راحت نیست و برای انجام دادنش، باید از یک متخصص کمک بگیرین. همکارای ما در بخش تعمیرات نمایندگی مجاز asus مرکز سخت افزار ایران، میتونن در این زمینه بهتون کمک کنن.

کیبورد

کیبورد یکی از کاربردی ترین قطعات لپ تاپ به شمار میره. در صورت خرابی این قطعه، کار کردن با دستگاه بسیار مشکل میشه. پیش از خرید لپ تاپ دست دوم ، یک فایل word رو باز و همه کلیدهای کیبورد رو امتحان کنین. در صورت وجود مشکل، حتما اونو برطرف کنین بعد لپ تاپ کار کرده مورد نظرتون رو بخرین.

3/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری