جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

عمر باتری لپ تاپ تان را چند برابر کنید

در ادامه سری مقاله های آموزشی، امروز به آموزش نکات و روش های افزایش عمر باتری لپ تاپ به شما همراهان عزیز می پردازیم. باتری یکی از مهم ترین و البته گران ترین قطعات لپ تاپ است و باید نکات ظرائف بسیاری را در نگه داری از آن به خرج دهید. شارژ کردن مکرر و بیش از حد این قطعه می تواند عمر مفید آن را کاهش داده و روند خرابی آن را تسریع نماید. با رعایت کردن تنها چند نکته ساده می توانید کاری کنید که باتری لپ تاپ ایسوس شما زمان بیشتری کار کند و دیر تر نیاز به تعویض آن داشته باشید. متخصصین تعمیرات لپ تاپ بر این باورند که روش های بسیار کاربردی برای افزایش طول عمر این قطعه حیاتی وجود دارد که کاربران می توانند به راحتی این روش ها را انجام دهند. در ادامه کاربردی ترین روش های افزایش عمر باتری لپ تاپ را مورد بررسی قرار می دهیم.

افزایش عمر باتری لپ تاپ

روش های افزایش عمر باتری لپ تاپ

به عنوان بخشی از کاربردی ترین روش های افزایش عمر باتری لپ تاپ ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیرون آوردن باتری

یکی دیگر از روش هایی که کارشناسان تعمیر لپ تاپ ایسوس برای افزایش عمر باتری این محصول به کاربران توصیه می کنند، این است که در زمان هایی که با لپ تاپ کار نمی کنند، باتری را از آن خارج نمایند.

استفاده از برنامه های مدیریت باتری

در لپ تاپ های ایسوس برنامه هایی نصب شده که با ارائه یک الگوی مناسب، توان مصرفی باتری را مدیریت می کنند. این برنامه ها سرعت راه اندازی پردازنده ها را در زمانی که انرژی باتری در سطح پایینی قرار داده کاهش می دهند و به این ترتیب، به افزایش عمر باتری لپ تاپ کمک می کنند.

تنظیم نور نمایشگر

شاید برایتان جالب باشد بدانید که تنظیم نور نمایشگر در پایین ترین حد، می توان به میزان قابل توجهی مصرف باتری لپ تاپ را کاهش می دهد. در واقع بیش از 50 درصد از انرژی باتری صرف روشن نگه داشتن ال سی دی می شود؛ بنابراین می توان گفت که کاهش نور نمایشگر یکی از کاربردی ترین روش ها برای افزایش عمر باتری لپ تاپ asus به شمار می رود.

حذف و غیر فعال کردن برنامه های اضافی

همه کاربران روی لپ تاپ خود برنامه هایی دارند که هیچ وقت از آنها استفاده نمی کنند و یا به ندرت آنها را باز می کنند. یکی از شگردهای جالب برای افزایش عمر باتری لپ تاپ این است که وقتی به این برنامه ها نیاز ندارید، آنها را غیر فعال کنید. همچنین برنامه های غیر کاربردی لپ تاپ ایسوس خود را شناسایی کرده و آنها را حذف نمایید. این برنامه ها با اشغال کردن بخشی از فضای هارد و cpu ، انرژی باتری را به میزان قابل توجهی می گیرند. لذا با حذف یا غیر فعال کردن آنها می توانید مصرف باتری را کاهش داده و عمر آن را طولانی تر کنید.

اینترنت ممنوع!

اتصال وای فای یا شبکه اینترنت بی سیم یکی از مواردی است که انرژی باتری را مصرف می کند. متخصصین ترمیم لپ تاپ در واحد تعمیرات ایسوس به کاربران توصیه می کنند که وقتی به اینترنت نیاز ندارند، اتصال وای فای و وایرلس دستگاه را قطع کنند. به این ترتیب باتری انرژی بیهوده مصرف نمی کند.

افزایش عمر باتری لپ تاپ

اگه میخوای بدونی دلیل مصرف زیاد اینترنت چیه حتما این مقاله رو بخون!

hibrenate

پنجمین ترفند افزایش عمر باتری لپ تاپ، استفاده از تنظیمات مربوط به حالت hibrenate می باشد. این حالت باعث می شود که همه برنامه های باز و در حال اجرای سیستم، به طور خودکار ذخیره شده و در هنگام استفاده مجدد از لپ تاپ، در مدت زمان کوتاهی به همان شکل قبلی قابل استفاده باشند. بدیهی است که در این شرایط، باتری به میزان کم تری انرژی مصرف می کند و طول عمر این قطعه در دراز مدت افزایش خواهد یافت.

استفاده از شارژر اورجینال

یکی از مهم ترین روش هایی که منجر به افزایش عمر باتری لپ تاپ می شود، استفاده از شارژر اورجینال و اصلی خود دستگاه برای شارژ کردن آن می باشد. استفاده از شارژرهای متفرقه می تواند موجب ایجاد آسیب های جبران ناپذیر به لپ تاپ ایسوس شما و باتری آن شود.

تعمیرات ایسوس در تهران

تعمیرات ایسوس در تهران شامل مجموعه اقداماتی است که نمایندگی ایسوس به شکل تخصصی به کاربران خود ارائه می دهد. تعمیر هریک از محصولات این شرکت در پارتی مجزا انجام شده و تکنسین ها تمام تلاش خود را در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات به کار می بندند. تجهیزاتی که در واحدهای تعمیراتی ایسوس مورد استفاده قرار می گیرد از پیشرفته ترین نمونه های روز دنیا بوده و این امکان را به تعمیرکاران می دهد که کلیه روش های موجود را امتحان کنند. کادر فنی ناظر بر مراحل تعمیر محصولات ایسوس، نیروهای متخصص و دوره دیده ای هستند که به دلیل برخورداری از مهارت و تجربه بالا، قادر به ترمیم انواع مشکلات فنی محصولات می باشند. بنابراین این اطمینان را به شما کاربران عزیز می دهیم که می توانید محصول خود را مثل روز اول از واحد تعمیرات ایسوس در تهران تحویل بگیرید.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری