جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

ویندوز کامپیوتر بالا نمی آید

چرا ویندوز کامپیوتر بالا نمی آید؟ متداول ترین و پر تکرار ترین پرسشی است همه کاربران کامپیوتر حداقل یک بار با آن مواجه شده اند و به دنبال راه حل آن می گردند. امروز اختصاصا می خواهیم درباره علل و عواملی که باعث می شود ویندوز بالا نیاید و مانیتور تصویری را نشان ندهد، به گفتگو بنشینیم و راه کار های اساسی و پایه را در اختیار شما قرار بدهیم.

لازم به ذکر است کامپیوتر ایسوس نیز از این مورد مستثنی نیست و ممکن است این مشکل برای هر یک از برندهای کامپیوتر اتفاق بیفتید. متخصصی ما در مرکز تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ ایسوس آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره رایگان و در صورت حل نشدن مشکل اماده ارائه ی خدمات کامپیوتر در محل و در منزل شما هستند.

 وقتی ویندوز کامپیوتر یا لپ تاپ بالا نمی آید ، شاید بدترین حادثه ای باشد که در لحظه با آن مواجه هستید. به هر ریسمانی چنگ می زنید تا این مشکل را حل کنید و تصویر مانیتور را به حالت اولیه برگردانید. شاید دقیقا نمی دانید که چه راه حلی کار گشا است.

کابل ها را بررسی می کنید. سیم ها را چک می کنید. منبع برق را وارسی می کنید و…،  اما همچنان ویندوز کامپیوتر بالا نمی آید؛ جای نگرانی نیست با مطالعه این مقاله می توانید راه حل های این مشکل را بیابید و پیاده کنید. در صورتی که به هر دلیل مشکل شما رفع نشد می توانید با متخصصین نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس تماس گرفته و مشکل خود را در میان بگذارید.

ویندوز کامپیوتر بالا نمی آید

وقتی ویندوز کامپیوتر یا لپ تاپ بالا نمی آید، چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که ویندوز کامپیوتر بالا نمی آید کاربر نگران همه فایل ها و اطلاعاتی است که در دستگاه خود ذخیره داشته است؛ هم اطلاعات دسکتاپ و هم اطلاعات درایو C . در این شرایط فکر نصب دوباره ویندوز و تمام برنامه هایی که روی سیستم نصب بوده است، بسیار آزار دهنده خواهد بود.

 

 پیشنهاد می کنیم این راه حل ها را در نظر بگیرید و برای زمانی که ویندوز کامپیوتر بالا نمی آید ، از آنها استفاده کنید. بدیهی است که وقتی ویندوز کامپیوتر بالا نمی آید بررسی مشکلات و اختلالات تنها از عهده یک تعمیرکار حرفه ای و مجرب بر می آید. در مرکز تعمیرات کامپیوتر همه امکانات فراهم است تا این مشکل به درستی ریشه یابی و ریشه کن شود.

بررسی درایوهای خارجی متصل به کیس مثل فلش مموری

اگر لوح فشرده ای در قسمت(DVD/RW) از روز قبل باقی مانده باشد و آن را خارج نکرده باشید، می تواند در بالا نیامدن ویندوز موثر باشد.

علاوه بر این، وجود فلش مموری یا هارد دیسک نیز می تواند دلیل این باشد که ویندوز کامپیوتر بالا نمی آید، زیرا در این شرایط ویندوز اولویت را روی بوت قرار می دهد و اگر در حافظه کامپیوتر فایلی وجود داشته باشد که بوتیبل باشد، باعث می شود ویندوز از روی آن بوت شود و بالا نیاید .

خطای عدم وجود دستگاه بوت پذیر

وقتی ویندوز کامپیوتر یا لپ تاپ بالا نمی آید و با خطای عدم وجود دستگاه بوت پذیر(No Bootable Device یا Disk Error) مواجه هستیم. به این معنی است که ویندوز نمی تواند از طریق هاردی که روی آن نصب است، بوت شود. در این شرایط وارد تنظیمات بایوس لپ تاپ یا UEFI سیستم شوید و اولویت بوت را تنظیم کنید و چک کنید.

حتی اگر دیسک سخت در لیست موجود نباشد، ممکن است که هارد آسیب دیده باشد و دیگر قابلیت بوت نداشته باشد و در نهایت ویندوز کامپیوتر بالا نمی آید.

ویندوز کامپیوتر بالا نمی آید، از Safe Mode استفاده کنید

حالت Safe Mode با حداقل درایورهای مورد نیاز ویندوز با پایین ترین سطح گرافیکی و بالاترین سرعت لود می شود و برای وقتی که ویندوز کامپیوتر بالا نمی آید، گزینه بسیار ایده آلی است.

بالا آوردن کامپیوتر با saafe mode

صفحه آبی نشان داده می شود و ویندوز کامپیوتر بالا نمی آید

زمان لود شدن ویندوز یک بدافزار یا ویروس یا یک درایور نصب شده مشکل دار می تواند باعث ایجاد کرش شود و در نهایت ویندوز کامپیوتر بالا نمی آید. این مشکل می تواند نتیجه عدم کارکرد صحیح سخت افزار هم باشد.

ویندوز کامپیوتر بالا نمی آید، کرش می کند و متوقف می شود

این مشکل هم می تواند مربوط به بخش سخت افزار و هم مربوط به بخش نرم افزار باشد. در این شرایط به عملیات تعمیر و بازیابی استارت آپ ویندوز نیاز خواهید داشت. اگر کارگشا نبود چاره ای جز نصب مجدد ویندوز یا رفرش و ریست آن در مدل های بالای ویندوز نیست.

واحد های تعمیرات ایسوس

از آنجا که کمپانی ایسوس در زمینه تجهیزات هوشمند بسیار فعال است و فعالیتی موفقیت آمیز دارد، توانسته است تولیدات متنوع و گوناگونی را روانه بازار کند. هر یک از این محصولات کاربران ویژه خود را دارند. به همین دلیل است که وجود یک واحد تعمیراتی اختصاصی برای کمپانی ایسوس امری لازم و ضروری است.

واحد های تعمیرات ایسوس همگی از هم جدا و منفک هستند. در هر یک از این واحد ها از تجهیزات برتر و مدرن برای عیب یابی، تعمیر و ترمیم لپ تاپ، تبلت، موبایل و سایر تولیدات ایسوس استفاده می شود

نمایندگی ایسوس

در نمایندگی ایسوس جمعی از کارکشته ترین کارشناسان حوزه فروش و خدمات پس از فروش فعالیت می کنند که با همه اصول و قوانین این حوزه آشنایی کامل دارند. این کارشناسان به خوبی می توانند در هر زمینه ای پشتیبان کاربران ایسوس باشند.

در نمایندگی رسمی ایسوس همه فعالیت ها قانونی است. نیاز های کاربران شناخته شده است. کارشناسان با کاربران در تعامل همیشگی هستند. این نمایندگی تلاش می کند با ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی به کاربر کمک کند که انتخاب درست و بهینه ای داشته باشد. در این شرایط کاربر با راهنمایی کارشناس برای خرید اقدام می کند و می تواند از خدمات پس از فروش اصل و شرکتی بهره مند شود.

3.7/5 (4 امتیاز)
اشتراک گذاری