جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش اتصال تبلت ایسوس به تلویزیون

برای اتصال تبلت ایسوس به تلویزیون راه های متفاوتی وجود دارد که هر کاربر می تواند با توجه به امکانات خود و ویژگی های تلویزیون و تبلت از یکی از آنها برای اتصال تبلت ایسوس به تلویزیون استفاده کند. کاربران می توانند با به اشتراک گذاری تبلت ایسوس در تلویزیون خود محتوای تبلت را روی تلویزیون به صورت خانوادگی و با کیفیت بالا تماشا کنند. 

به طور کلی برای این کار سه روش مجزا وجود دارد که هر سه این روش ها صدا و تصویری با کیفیت را در اختیار کاربران قرار می دهند. در این بخش می خواهیم تمامی این روش ها را با جزئیات توضیح دهیم تا کاربران بتوانند با مطالعه این مقاله به راهنمایی کامل برای اتصال تبلت asus به تلویزیون دسترسی داشته باشند.

اتصال تبلت ایسوس به تلویزیون با کمک کابل

اتصال تبلت ایسوس به تلویزیون با کمک کابل_

اتصال تبلت ایسوس به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI یکی از معمول ترین و قدیمی ترین راه های برقراری ارتباط به دیوایس های اندرویدی و تلویزیون های هوشمند بوده است. در این روش برای به اشتراک گذاری تبلت ایسوس در تلویزیون تنها به یک کابل HDMI نیاز است. این کابل ها قادرند حجم وسیعی از اطلاعات را بین دو منبع منتقل کنند و تا 10 Gbps نیز پهنای باند ارائه می دهند.

برای این نوع اتصال کافی است کابل HDMI متناسب با سوکت تبلت خود را تهیه کرده و یک سمت آن را به تبلت و سمت دیگر آن را به تلویزیون متصل کنید. پس از آن باید به قسمت تنظیمات تلویزیون خود رفته و آن را نیز روی HDMI قرار دهید. در صورتی که تلویزیون شما به تکنولوژی HDMI مجهز نبود نیز به راحتی می توانید با خرید رابط مناسب اتصال بین دو دستگاه را برقرار کنید.

انواع دیگری از اتصال با کابل نیز وجود دارند که می توان از آنها بهره برد، این رابط ها عبارتند از: MHL یا SlimPort. برای کسب راهنمایی های بیشتر نیز می توانید با مرکز سخت افزار ایران تماس گرفته و از تکنسین های حاضر در این مرکز مشورت بگیرید.

اتصال تبلت asus به تلویزیون با استفاده از miracast

یکی دیگر از روش های اتصال تبلت ایسوس به تلویزیون استفاده از تکنولوژی میراکست است. این روش بر خلاف روش قبلی نوعی ارتباط بیسیم را بین تبلت و تلویزیون برقرار می کند و برای کاربرانی که علاقه ندارند در هنگام به اشتراک گذاری تبلت ایسوس در تلویزیون محدودیت جا به جایی داشته باشند مناسب است. برای برقراری این نوع اتصال کافی است هر دو دستگاه ( تبلت و تلویزیون) از قابلیت میراکست پشتیبانی کنند. در صورتی که این پیش شرط را دارید می توانید با طی مراحل زیر اتصال تبلت asus به تلویزیون را برقرار کنید:

  1. ابتدا بر روی ریموت کنترل تلویزیون خود دکمه home را پیدا کرده و آن را فشار دهید.
  2. حال در محیط لانچر که برای شما باز شده به دنبال آیکون device connector بگردید و روی آن کلیک کنید. این آیکون عموما در نوار پایین سمت راست صفحه قرار دارد.
  3. در منویی که رو به رویتان باز شده روی تصویر تبلت کلیک نمایید.
  4. در این مرحله از اتصال تبلت به تلویزیون باید روی screen share کلیک نمایید.
  5. حال باید گزینه miracast را پیدا کرده و دکمه start را بزنید.
  6. حال برای اتصال تبلت ایسوس به تلویزیون به سراغ تبلت خود رفته و میراکست آن را نیز باز کنید.
  7. در محیط میراکست تبلت روی گزینه search کلیک کرده و منتظر بمانید تا نام دستگاه ها برای شما به نمایش درآیند.
  8. از میان لیست نمایش داده شده نام تلویزیون خود را انتخاب کنید.
  9. حال پس از تایید کردن گزینه ای که بر روی صفحه نمایش تلویزیون به نمایش در می آید به راحتی می توانید فایل های خود را در تلویزیون به اشتراک بگذارید.

اتصال تبلت asus به تلویزیون با استفاده از miracast

نرم افزار کروم کست یا chromecast نیز یکی از دیگر مواردی است که به کمک آن می توان اتصال خوبی را بین تبلت و تلویزیون ایجاد کرد. این روش نیز بیسیم بوده و محدودیت های روش های کابلی را نخواهد داشت. برای اتصال تبلت ایسوس به تلویزیون با استفاده از این نرم افزار لازم است ابتدا آن را دانلود کنید. سعی کنید نرم افزار کروم کست را از منابع معتبر دانلود کنید تا ریسک ویروسی شدن دستگاه کاهش پیدا کند. 

پیش از اجرای نرم افزار لازم است بررسی کنید که تلویزیون و تبلت هر دو به یک شبکه وای فای یکسان متصل باشند ( در صورتی که در این مورد به مشکلی برخوردید می توانید به مقاله چرا تبلت به وای فای وصل نمی شود؟ و مقاله وای فای تبلت ایسوس مراجعه نمایید). 

حال نرم افزار را بر روی دستگاه خود باز کرده و گزینه cast screen/ audio را انتخاب کنید. در مرحله بعدی از اتصال تبلت asus به تلویزیون باید روی دکمه زرد رنگ روی صفحه کلیک کنید. 

در نهایت لازم به ذکر است که شما می توانید سوالات مهم خود را از طربق شماره های اعلام شده در سایت از کارشناسان نمایندگی مجاز ایسوس بپرسید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید