جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر سنسور موبایل ایسوس

امروزه گوشی های تلفن همراه هوشمند از انواع مختلفی سنسور استفاده می کنند که ممکن است بسیاری از کاربران با آنها آشنا نباشند. برند ایسوس نیز طبیعتا از این قاعده مستثنی نبوده و از سنسورهای متفاوتی در گوشی های تولیدی خود بهره برده است. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید 14 نوع سنسور مختلف در گوشی های هوشمند به کار رفته است که خرابی در هر یک، موجب بروز اختلال در عملکرد بخش مربوطه شده و کاربر باید نسبت به تعمیر سنسور موبایل ایسوس اقدام نماید. 

اگر متوجه بروز ایراد در هریک از حسگرهای گوشی خود شدید، نمایندگی موبایل ایسوس مرکز سخت افزار ایران برای ارائه خدمات تخصصی در خدمت شماست. تکنسین های این مرکز، تعمیر سنسور موبایل asus را به صورت تخصصی انجام می دهند تا تمامی ایرادات این بخش برطرف شوند. برای آشنایی بیشتر شما با این سنسورها و عملکرد هر یک از آنها، در این مقاله قصد داریم به بررسی نکاتی پیرامون تعمیر سنسور موبایل ایسوس بپردازیم.

تعمیر سنسور گوشی ایسوس

نحوه تعمیر سنسور موبایل ایسوس

سنسورهای مختلف روش های متفاوتی برای تعمیر دارند. وجود این سنسورها و وظایف حیاتی و حساسی که در راستای پردازش اطلاعات بر عهده دارند را نمی توان نادیده گرفت. از همین رو لازم می دانیم در این بخش به طور اجمالی راه حل های عمومی  تعمیر حسگر گوشی ایسوس را ارائه دهیم.

 در مورد از کار افتادن سنسورهای موبایل باید گفت در تمامی موارد لازم است ابتدا تنظیمات گوشی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا سنسور موبایل asus مورد نظر فعال است یا به صورت غیر فعال در آمده است.

👈 بیشتر بخوانید: ریست کردن گوشی ایسوس

پس از آن در رابطه با برخی حسگرها، مانند حسگر نور باید گفت این حسگر، یک چشمی کوچک در بالای صفحه دارد که حتی وجود یک لکه نیز می تواند عملکرد آن را مختل کند. به طور اجمالی می توان گفت که بررسی تنظیمات در وهله اول و تمیز نمودن صفحه نمایش و لنزها اقداماتی هستند که باید پیش از تعمیر سنسور موبایل ایسوس انجام دهید. پس از آن در صورت حاصل نشدن نتیجه، باید با مراجعه به نمایندگی تعمیرات گوشی ایسوس نسبت به تعویض و تعمیر این قطعه اقدام نمایید.

نحوه عملکرد سنسورها در گوشی های هوشمند

سنسور قطعه ای کوچک در گوشی های تلفن همراه است که کمیت هایی مانند فشار، حرارت، چرخش، لرزش، رطوبت، دما، حرکت و … را برای کاربران قابل نمایش می کند. این حسگرها تغییرات محیطی را حس کرده و  از طریق تبدیل این کمیت های فیزیکی به الکترونیکی، اطلاعات کاملی را درباره موضوعات مختلف در اختیار کاربران قرار می دهند.

سنسورهای مختلفی در گوشی های تلفن همراه به کار رفته اند که هر یک برای عملکرد خاصی تعبیه شده اند و استفاده از آنها موجب فراهم شدن امکانات زیادی برای کاربران شده است. به طور کلی سنسور موبایل ایسوس و دیگر برندها به سه دسته حرکتی، محیطی و موقعیتی تقسیم می شود. سنسور حرکتی نسبت به حرکت، چرخش و دیگر شرایط محیطی حساس بوده و از این اطلاعات برای پیش برد مقاصد خاصی استفاده می کند.

سنسورهای محیطی به پارامترهای مربوط به دما، فشار، نور و رطوبت حساس بوده و این اطلاعات را پردازش می کنند. در میان گروه های مختلف سنسور موبایل، سنسورهای موقعیتی کم تر شناخته شده هستند. این حسگرها به شناسایی موقعیت دستگاه کمک می کنند. دقت کنید که روش تعمیر سنسور موبایل ایسوس برای هریک از این مدل ها متفاوت است.

1. سنسور اثر انگشت

امروزه محافظت از محتوای گوشی های موبایل شخصی یکی از ضروری ترین نیازهای روزمره محسوب می شود؛ چرا که با پیشرفت گوشی های هوشمند، این وسیله کاربردی تبدیل به گنجینه عظیمی از اطلاعات شخصی و یا کاربردی شده است. ابتدا پسوردهای چند رقمی برای گوشی های هوشمند تعریف شد اما به دلیل آنکه لازم بود روزانه چندین بار مورد استفاده قرار بگیرند و عدم سهولت کم کم تولید کنندگان به فکر جایگزینی روش های دیگری افتادند.

استفاده از الگوهای قابل رسم و تکنولوژی تشخیص چهره نیز اگر چه تا مدت زیادی مورد محبوبیت واقع شد اما همچنان سهولت استفاده از رمزها در اولویت مصرف کنندگان قرار دارد. یکی از مهم ترین حسگرها در تعمیر سنسور موبایل ایسوس، مربوط به اثر انگشت است.

این حسگر یک دستگاه ورودی دیتاهای دیجیتالی است که اثر انگشت تعریف شده برای گوشی را شناسایی کرده و آن را به مجموعه تصاویر 2 بعدی و 3 بعدی قابل پردازش تبدیل می کند؛ و در صورت قرار گرفتن انگشت در جایگاه مشخص به سرعت نسبت به باز شدن قفل اقدام می نماید.

تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل ایسوس

2. حسگر ژیروسکوپ

سنسور ژیروسکوپ را می توان نوع پیشرفته و تکامل یافته حسگر شتاب سنج دانست. سنسورهای شتاب سنج وظیفه تشخیص حرکات و چرخش گوشی را عهده دار هستند اما سنسورهای ژیروسکوپ به مراتب دارای دقت بالاتری بوده و توانایی سنجش حرکت گوشی در فضای 360 درجه را نیز دارند که به این دلیل، این سنسور می تواند اطلاعات را با جزئیات بیشتری در اختیار گوشی قرار داده و در نتیجه خروجی بهتری به کاربر بدهد.

به عنوان مثال تغییر وضعیت نمایش از حالت های Landscape به Portrait یا تشخیص میزان و جهت چرخش گوشی برای عکس گرفتن از وظایف اصلی و کاربردی این سنسور است. اگر حسگر ژیروسکوب آسیب دیده باشد، باید هرچه زودتر برای تعمیر سنسور موبایل asus اقدام کنید.

کارشناسان ما در نمایندگی ایسوس پاسخگوی سوالات شما در زمینه تعمیر تخصصی موبایل ایسوس خواهند بود.

3. حسگر جاذبه

وظیفه سنسور جاذبه چیست؟ این سنسور در گوشی های هوشمند امروزی نیروی جاذبه وارد بر گوشی را در هر سه جهت اندازه گیری می کند و پس از تبدیل تغییرات در راستای این 3 نیرو به سیگنال های قابل درک، چرخش گوشی را تشخیص می دهد. با توجه به نوع وظیفه این سنسور، می توان یکی از کاربرد های جذاب این حسگر را استفاده از بازی های متنوع دانست. 

به عنوان مثال در بازی هایی که نیاز به درک موقعیت و چرخش گوشی است این سنسور وارد عمل شده و به کاربر امکان انجام بازی با کیفیت بالا را می دهد. بنابراین پس از تعمیر این سنسور موبایل ایسوس، می توانید بازی های این چنینی را بدون ایراد اجرا کنید.

تعمیر سنسور گوشی ایسوس

4. حسگر فشارسنج

سنسور فشارسنج یا همان Barometer وظیفه تشخیص میزان فشار هوا و یا همان میزان نیروی وارد شده بر یک واحد از سطح زمین از جانب هوا را بر عهده دارد. واحد اندازه گیری این پارامتر هکتوپاسکال است.

اگر برای شما سوال پیش آمده که این سنسور موبایل ایسوس دقیقا چه کاربردی دارد باید گفت این حسگر امروزه به کمک GPS  آمده و در تشخیص موقعیت صحیح تر مکانی کاربر بسیار موثر است. همچنین با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این سنسور موبایل asus علاوه بر اخذ گزارش کاملی از وضعیت جوی و تغییرات آب و هوایی، می توانیم در کنار اپلیکیشن های ورزشی، میزان کالری از دست رفته حاصل از دویدن، راه رفتن و مواردی از این دست را در ارتفاعات و شرایط جوی مختلف محاسبه کنیم.

5. حسگر مغناطیس سنج

همان طور که از اسم این سنسور پیداست، اندازه گیری میدان مغناطیسی کاملا بر عهده حشگر مغناطیس سنج است. این حسگر با اندازه گیری میدان مغناطیسی وارده بر خود و با تغییر میزان خروجی ولتاژ، کاربر را از جهت شمال جغرافیایی گوشی هوشمند خود آگاه می کند. لازم به ذکر است این سنسور، معمولا در یک تراشه و کنار یک حسگر دیگر ساخته می شود تا بتواند مقادیر خام داده را پردازش کرده و قابل استفاده کند.

حال حتما متوجه شده اید که قطب نمای مورد استفاده در موبایل asus شما که به کمک آن می توانید در Google Map جهت درست جغرافیایی را حتی حین حرکت تشخیص دهید، وابسته به این سنسور است. پس اینجاست که اهمیت تعمیر سنسور گوشی ایسوس به شکل درست و اصولی، مشخص می شود.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید